Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Archiwum

Enslaved na jesieni 2010 dzięki firmie Cenega

Gra Enslaved na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 trafiła do planu wydawniczego firmy Cenega.
Enslaved to taktyczna gra akcji, która koncentruje się na skomplikowanych relacjach pomiędzy dwiema głównymi postaciami. Wymaga od graczy zastosowania mieszaniny walki, strategii i eksploracji środowiska.

Za ponad 150 lat, świat przyszłości zmieni sie nie do poznania, wszystko co pozostało to ginąca ludzka populacja i bezlitosne roboty pozostałe po wojnach z dalekiej przeszłości. W Enslaved, gracze wcielą się w rolę Monkey, silnego brutalnego samotnika i jego sterowanej przez grę partnerki Trip, obytą z technologią ale niedoświadczoną ciężarami życia, młodą kobietę pochodzącą z pokojowej społeczności. Oboje zostali pojmani przez tajemniczy statek łowców niewolników, o którym krążą plotki, że porywa ludzi i zabiera ich na zachód, skąd nigdy nie wracają. Oboje podjęli próbę ucieczki, w trakcie której dziewczyna zdaje sobie sprawę, że Monkey wraz ze swoją surową siłą jest jej jedyną nadzieją na przetrwanie. Dzięki swoim umiejętnościom włamała się do niewolniczej opaski towarzysza i dokonała połączenia – jeśli zginie ona, zginie i on.
Zadaniem gracza jest upewnienie się, że ta dwójka ze sobą współpracuje w trakcie przemierzania świata, w którym czekają na nich niebezpieczeństwa.
Ninja Theory podniosła standard tworzenia gier wideo poprzez zaangażowanie w prace utalentowanych profesjonalistów z innych branż rozrywkowych. Jednym z nich jest Andy Serkis, znany z roli filmowych jako Golum w trylogii Władcy Pierścieni i tytułowej roli Konga w King Kong, został on zaangażowany nie tylko w roli reżysera ale także do sportretowania głównej postaci Monkey.
Uważany za wybitny talent w dziedzinie gry aktorskiej montion capture, Serkis kontynuuje swoją pracę w Enslaved. Podobnie, światowej klasy muzyk i kompozytor Nitin Sawhney, którego wszechstronność i talent pomógł mu w napisaniu muzyki do ponad 40 filmów i wydaniu ośmiu albumów studyjnych, powrócił aby stworzyć porywającą ścieżkę muzyczną dla gry.