Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Filmy

Chińska wersja Kapitana Ameryki? Bracia Russo będą produkować filmy w Pekinie

Joe i Antony Russo niedawno założyli studio, które ma zająć się produkcją filmową w Chinach. W planach jest trylogia, która przez media i Internet okrzyknięta została chińską wersją „Kapitana Ameryki”.

Twórcy najnowszego hitu Marvela, „Captain America: Civil War”, planują kręcić filmy nastawione na tamtejszy rynek i będące efektem wizji i prac chińskich twórców. Joe Russo w wywiadzie dla Los Angeles Times wyjaśnia, że nie zamierza narzucać hollywoodzkiej narracji, a jedynie twórczo wspierać. – Nie interesuje mnie homogenizacja chińskiego rynku. Chcę odkryć, co jest w nim wyjątkowego i to wspierać – mówi reżyser.

Joe Russo zauważa rozkwit zainteresowania kinem science-fiction w kinach i przyznaje, że ma już wstępny zarys fabuły projektu: pojawia się młody człowiek z superbohaterską historią. Postać prowadzi normalne, codzienne życie, póki nie nabywa mocy telekinezy – która ma swoje realistyczne wyjaśnienie. Produkcja ma rozpocząć się jesienią, a do kin film ma trafić pod koniec roku 2017 lub w początkach 2018.

Na razie nie jest znany tytuł ani imię/przydomek bohatera, jednak został on już nazwany „Captain China”. Taka postać pojawia się w komiksach wydawaych przez Excel Comics od 2012 roku. Jak wyjaśnia Quartz, Captain China to ulepszony żołnierz, który przeżył czasy Mao i po 50-letnim śnie budzi się we współczesnym świecie. Hmm, czy to nie brzmi jakby trochę znajomo?

captain china 1

 

captain china okładka

Joe Russo zachwycony jest żywiołowymi reakcjami chińskich fanów na najnowszą osłonę „Kapitana Ameryki” i przyznaje, że nigdy nie wiadomo, jak tak bardzo amerykańska postać zostanie zinterpretowana przez innych widzów, jednak każdy zrozumie postać mającą swój silny kodeks moralny i złożoną emocjonalnie sytuację w filmie.

Bracia Russo jako producenci szukają różnorodności i inspiracji i pokładają duże nadzieje – także finansowe – w drugim co do wielkości światowym rynku. Pomysł na to przedsięwzięcie narodził się jak mówi Joe Russo, podczas pobytu w Pekinie w 2014 roku, podczas promocji „Captain America: Winter Soldier”.