Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Filmy

Gdzie jest Dory? nadal na szczycie Box Office w Stanach Zjednoczonych

Animacja Pixara już 3 tydzień utrzymuje się na 1 miejscu Box Office. W ubiegły świąteczny weekend w USA na widzów czekały trzy filmowe premiery, jednak Dory nadal przyciągnęła tłumy.

Mimo 42% spadku animacja Pixara zarobiła w weekend 41,9 mln dolarów, co oznacza, że film znalazł się na 2 miejscu zestawienia najbardziej kasowych premier 2016 roku. „Gdzie jest Dory?” zarobiła do tej pory 372,3 mln dolarów. To zarazem 4 film Disneya, który znalazł się w pierwszej piątce zestawienia, a już w tym tygodniu zyski przekroczą magiczną granice 400 mln dolarów, więc Dory jest na dobrej drodze, by pobić najbardziej kasową produkcję Pixara – „Toy Story 3” (415 mln). Możliwe, że zdetronizuje również „Króla Lwa” (422,8 mln), będącego do tej pory najbardziej kasową animacją Disneya. Nie wiadomo jednak czy „Gdzie jest Dory?” zdobędzie tytuł kasowej animacji wszech czasów, gdyż do „Shreka 2” brakuje jej jeszcze ok. 70 mln dolarów.

Z weekendowych premier najlepiej poradziła sobie produkcja „Tarzan: Legenda” z Alexandrem Skarsgårdem w roli głównej. Spodziewano się, że na otwarciu film zarobi ok. 30 mln dolarów, jednak z obecnych szacunkowych wyliczeń wynika, że będzie to mniej więcej 38,1 mln dolarów. Warner Bros. uniknęli tym samym finansowej klapy, jednak nadal nie mają powodów do rości. Budżet „Tarzan: Legenda” wyniósł 180 milionów dolarów, koszty reklamy i promocji to prawie kolejne 22 mln dolarów. Otwarcie na poziomie 38 milionów nie zadowala wytwórni, jednak jest to film z najlepszym otwarciem w karierze Alexandra Skarsgårda.

Na 3 miejscu Box Office zadebiutowała kolejna odsłona „Nocy oczyszczenia” – „Czas wyboru”. Filmowa seria horrorów ma oddaną grupę widzów, którzy chętnie wybrali się w weekend do kin. Produkcja na otwarciu zarobiła 30,9 mln dolarów, przy budżecie w wysokości 10 mln i wydatkach na promocję przekraczających 12 mln. Trzecia odsłona serii zaliczyła lepsze otwarcie niż dwójka (29,8 mln), jednak nadal trochę słabsze od jedynki (34,1 mln). „Czas wyboru” to jednak najlepsze tegoroczne otwarcie wytwórni Universal Pictures i piąte najlepsze otwarcie studia Michaela Baya – Platinum Dunes.

Disney zaliczył jednak finansową klapę w przypadku filmu „BFG: Bardzo Fajny Gigant”. Budżet produkcji wyniósł 140 milionów dolarów, na reklamę studio wydało aż 24,6 mln dolarów, a w ciągu 3 premierowych dni do kas biletowych wpłynęło jedynie 19,6 mln dolarów. Wskaźnik otwarcia „BFG” to bardzo słabe 14%. W tym roku jeszcze tylko trzy produkcje okazały się goszymi klapami: „Grimsby” (9,4%), „Bogowie Egiptu” (10,1%) i „Czas próby” (12,9%).

Świąteczny weekend z Dniem Niepodległości okazał się nie być łaskawy dla superprodukcji Rolanda Emmericha „Dzień Niepodległości: Odrodzenie”. Produkcja straciła niemal 60% wpływów z otwarcia. Na swoim koncie film ma obecnie 72,7 mln dolarów i o tym czy przekroczy 100 mln zadecyduje najbliższy tydzień.

Poniżej możecie zobaczyć jak prezentuje się pierwsza 10 zestawienia Box Office USA:

box office usa