Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Filmy

Jak poradził sobie Bright w Stanach Zjednoczonych?

„Bright” zadebiutował na platformie 22 grudnia i dziś przyszedł czas na pierwsze podsumowania oglądalności filmu w reżyserii Davida Ayera. Firma Nielsen Media opublikowała wstępne wyniki tej najdroższej, jak dotąd, produkcji Netflixa.

Z informacji, jakimi podzieliła się Nielsen Media wynika, że w pierwszy weekend „Bright” przyciągnął przed ekrany 11 milionów Amerykanów. Są to jednak niedoszacowane wyniki oglądalności, bo firma bierze pod uwagę jedynie widzów, którzy obejrzeli film na ekranach telewizorów. Możemy więc założyć, że widownia „Bright” z pewnością była większa, bo należy doliczyć abonentów Netflixa, którzy oglądają ofertę na laptopach, smart fonach i innych urządzeniach.

Oglądalność produkcji nie bije rekordów, ale nie stanowi też powodu do narzekań. Od czasu, gdy Nielsen Media objął swoim monitoringiem Netflixa, tylko jedna produkcja platformy miała lepszą oglądalność. Drugi sezon „Stranger Things” przyciągnął uwagę 15 mln widzów.

Gdyby „Bright” zadebiutował w kinach Netflix zarobiłby około 99 milionów dolarów, co być może zapewniłoby mu pozycję lidera amerykańskiego box office (w ostatni weekend „Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi” zarobił właśnie 99 mln dolarów).

A Wy widzieliście już widowisko? Naszą recenzję „Bright” możecie przeczytać tutaj.