Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Elekt ukoronowany

Gra karciana Krzysztofa Głośnickiego „Elekt” w trakcie zbiórki na platformie zagramw.to przerosła najśmielsze oczekiwania twórców, mediów i wspierających. Oczywiście, sukces wydawał się gwarantowany, lecz wynik 96 921 zł z 30 000 zł potrzebnych do ufundowania tytułu. Cała akcja pokazuje więc, że gry bez prądu nie tylko cieszą się popularnością, ale też umożliwiają niezależnym twórcom zaistnieć, z kolei wspierającym zakupić grę w okazjonalnej ceni z dodatkami.

 

Co ciekawe, „Elekt” to nie pierwsza lepsza głównonurtowa gra, w którą będzie można zagrywać się w rodzinnym gronie czy sprezentować młodszym graczom. Tytuł Głośnickiegoto pozycja mroczna, wykorzystująca motywy przeznaczone dla starszej młodzieży albo wręcz dorosłych sympatyków gier bez prądu. W dodatku całość opiera się o świat Klanarchii, wykreowanej na potrzeby systemu RPG-a Michała Markowskiego.

Krzysztof Głośnicki (autor)

Z wykształcenia telekomunista, projektuje strony internetowe i gry planszowe. Corocznie jako trener wsparcia uczestniczy w Laboratorium Gier oraz innych warsztatach projektowania na Pomorzu. Angażuje się w gry fabularne – na swoim koncie ma wydaną w 2015 r. książkę „Mistrzowanie RPG”. Jego pierwsza gra – „Strefa Emisji” – wydawana jest przez REBEL, jej premierę przewidziano na 2019 rok. Czyta Lovecrafta i ogląda „DoctoraWho”. Związany z Gdańskim Stowarzyszaniem Fantastyki „Alkor”.

Katarzyna Malinowska (ilustrator)

Energiczna, zawsze uśmiechnięta. Od dzieciństwa, przez studia architektoniczne na Politechnice Gdańskiej, aż do teraz zawsze związana z rysunkiem i grafiką. Doświadczenie zdobywała przy pracach nad grami komputerowymi dla ByteBarrel, gdzie odkryła, że tworzenie ilustracji do gier sprawia jej najwięcej frajdy. Nie boi się wyzwań, szata do gry komputerowej w 48 godzin? – nie ma problemu, a nie jeden Game Jam już to udowodnił! Od kilku lat prowadzi zajęcia z rysunku. Nie gardzi dobrą książką, a każdą złotówkę jest wstanie wydać na podróże – najlepiej długie i dalekie.