Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Gra paragrafowa Lost in Innsmouth dla wielbicieli Lovecrafta

 

Pod koniec sierpnia firma JWA S.A. opublikowała anglojęzyczną grę paragrafową „Lost in Innsmouth” będącą tłumaczeniem największej polskiej interaktywnej powieści grozy. „Zaginiony”, bo tak brzmi oryginalny tytuł, to horror, którego fabuła rozgrywa się 30 lat po wydarzeniach opisywanych przez Howarda Phillipsa Lovecrafta.

 

„Lost in Innsmouth” jest grą paragrafową. To forma rozrywki łączą w sobie grę i doznania literackie. Za jej pośrednictwem czytelnik wciela się w głównego bohatera i bezpośrednio podejmuje decyzje o jego poczynaniach. Gra nie ma jednego zakończenia, a każda rozgrywka może znacząco różnić się poprzedniej. To pierwszy przypadek przełożenia polskiego utworu interaktywnego na język obcy.

Aplikacja przeznaczona jest na urządzenia z systemem Android. W pełni wykorzystuje wsparcie Google Talkback, przez co gra jest przystosowana do rozgrywki dla osób niewidomych i niedowidzących. Link do gry: play.google.com/store

Lata 60. XX wieku
USA, wschodnie wybrzeże
40 lat po opisanym przez Lovecrafta desancie na Innsmouth

Nazywasz się Jordan Allan, jesteś Afroamerykaninem i wiosną tego roku skończyłeś 44 lata.
Pomimo niełatwego życia udało Ci się założyć rodzinę, byliście szczęśliwi… do czasu.
Twoja córka Lilia wyznała Ci, że jest w ciąży z człowiekiem, którego nie znasz. Z jej słów wynika, że to biały student który zrobił to, na co miał ochotę i… zaginął. Postanawiasz go odnaleźć za wszelką cenę. Ostatnio widziano go w małym, zrujnowanym rybackim miasteczku… Nazywa się Innsmouth.
Gdybyś tylko wiedział, jakie bluźniercze zło czyha w jego ruinach.

O AUTORZE:

Lost in Innsmouth autor

Beniamin Muszyński (ur. 24 czerwca 1988 roku w Sanoku, Polska) – najpopularniejszy i najpłodniejszy polski twórca gier paragrafowych, pierwszy polski pisarz, którego utwór interaktywny został przetłumaczony na język obcy. Współzałożyciel i zastępca redaktora naczelnego internetowego magazynu „Masz wybór” poświęconego interaktywnym gałęziom kultury.

Jest autorem 13 gamebooków, 3 powieści, tomiku opowiadań oraz dwóch scenariuszy do gier-aplikacji na urządzenia mobilne.

Jego utwory oscylują zazwyczaj wokół problemów społecznych oraz odsłanianiu mrocznej strony natury ludzkiej, niekiedy wzbudzając kontrowersje natury estetycznej i moralnej.

Lost in Innsmouth cover Kopia

 

4

 

2

 

3

 

5

Źródło: informacja prasowa