Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Hard City podbije Kickstartera?

 

Wyobraźcie sobie klimat lat 80. i kina akcji klasy B podlanego sosem z mutantami – oto kwintesencja tego, co zbuduje dla Was „Hard City”, planszowa gra taktyczna z elementem przygody i… zasilania pączkami. Słowem, spodziewajcie się licznych odwołań do popkultury związanej z amerykańskimi glinami – i humorystycznych, i w sensacyjnych barwach.

„Hard City” to gra przeznaczona od dwóch do pięciu graczy, którzy wcielą się w Doktora Zero – szalonego naukowca, odpowiedzialnego za stworzenie i nasłanie na miasto zgrai mutantów – albo policjantów, starających się powstrzymać niespodziewaną inwazję groźnych istot. Odwaga i pączki to nie jedyne, co jako gliny będziecie mieć do dyspozycji na planszy i w podstawowym arsenale czeka wiele różnorakich broni, za pomocą których rozgrywka stanie się jeszcze bardziej zażarta i efektowana.

Wszystko zostało utrzymane w estetyce neonowych lat 80. i tego, co serwowało amerykańskie kino akcji w tamtych czasach, włącznie z osobliwymi obrazami grozy, nurtem żywych trupów bądź znamienitą „Akademią Policyjną” – i każdy z tych elementów mniej lub bardziej będzie można odnaleźć w pudełku z grą. Jednak piękne wykonanie to nie tylko warstwa graficzna, bowiem jakość figurek i ich modelowe warianty również robią oszałamiające wrażenie – wystarczy spojrzeć choć raz, żeby wiedzieć, że nie trafiło się na krap.

2

 

4

Trzeba pamiętać, że w połowie to gra kooperacyjna, acz z niemałą asymetrycznością. Jeden z graczy musi wcielić się w szalonego naukowca i za pomocą zupełnie innych możliwości siać strach na ulicach tytułowego miasta i w szeregach pączkożernychgliniarzy. Dlatego że jest sam, otrzymuje nie tylko unikatowe ruchy, ale także zestaw kart Chaosu, które z pewnością urozmaicą rozgrywkę. W grze istotną rolę odgrywają scenariusze, więc można się nastroić również na przygodę – szczególnie, że każda z misji nie będzie polegała wyłącznie na zmienionym układzie i wyeliminowaniu przeciwników, tylko na różnych zmiennych punktach do wykonania. Choć i sama rozwałka powinna przynieść wiele przyjemności.

8

 

10

Gra nie ukazałaby się, gdyby nie praca wielu osób, a najważniejszymi w tym projekcie są Adam Kwapiński (młody, ale już uznany na rynku gier bez prądu autor, dzięki któremu polscy gracze mogą ogrywać „Lords of Hellas” czy „Heroes”), Marek Raczyński (debiutujący przy tym tytule projektant i wielki fan lat 80.) oraz Łukasz Witusiński (doświadczony grafik, mający na koncie m.in. „Łowców kryształów”).

 99 ostatnie