Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Inkwizytor na planszy

Wydawnictwo RedImp podało kilka istotnych informacji à propos projektowanej adaptacji planszowej na podstawie prozy Jacka Piekary, która jest obecnie w trakcie tworzenia przez Krzysztofa Wolickiego.

Pracujemy intensywnie nad grą.
Obecnie wygląda to jak interaktywne opowiadanie nad planszą. Testowany scenariusz ma ponad 320 tyś. znaków ze spacjami, a to wszystko przez swoją nieliniowość.

Podstawowe założenia obecnego scenariusza:
– kooperacja, lecz gracze chodzą i wykonują akcje osobno,
– wiedza o wskazówkach czy odkrytych lokacjach może być przekazana między graczami tylko, kiedy ich postacie spotykają się (akcja graczy). Jest to specjalna akcja, w której gracze uzupełniają swoje karty postaci o informacje posiadane przez innego gracza. Jest to także moment, kiedy gracze powinni rozmawiać o prowadzonym śledztwie i ustalać dalsze ruchy.
– skrypty budowane są w taki sposób, aby można było zapytać niezależne postacie o praktycznie każdą posiadaną wskazówkę, dlatego ważne jest, aby gracze wymieniali się zdobyta wiedzą,
– obszar śledztwa w tym scenariuszu to plan wsi składający się z plansz, które mogą być aktualizowane,
– teksty gry zostały podzielone na „Księgę aktywnego gracza” (pytania i akcje, które gracz czyta na głos) oraz „Księgę śledztwa” (odpowiedzi i opisy działań gracza, które czyta inny gracz). Księga śledztwa jest podzielona na trzy części tak, aby każdy z graczy nieaktywnych miał księgę z daną pulą skryptów. Wtedy każdy gracz jest zaangażowany podczas tury innego gracza. Oddzielenie pytań/działań od odpowiedzi/opisów powoduje to, że gracze nieaktywni nie wiedza, o co mógł pytać gracz aktywny.
– śledztwo może zakończyć się w dwóch opcjach:

1 opcja: jeden z graczy uruchamia skrypt .99 na niezależnej postaci, który jest aresztowaniem w imieniu Świętego Officjum. Pozostali gracze maja jedną akcję w dowolnej lokacji. W ten sposób mogą kogoś też aresztować lub dowiedzieć się jeszcze czegoś.

2 opcja: kończy się czas wyznaczony przed grą.

Na końcu gracze uzupełniają raport dla Jego Ekscelencji Gersarda, biskupa Hez-hezronu.

W przypadku zakończenia opcją 1 gracze zaznaczają w nim, kogo aresztowali oraz decydują, co robią z aresztowanymi. Mają do dyspozycji odesłanie do Hezu celem dalszego śledztwa przez inkwizytorów biskupa lub kwalifikowane przesłuchania na miejscu. W zależności od aresztowanych postaci oraz decyzji, co z nimi robią gracze odczytują skrypty zakończenia.

W przypadku zakończenia opcją 2 gracze zaznaczają w nim osoby podejrzane do dalszej obserwacji przez Inkwizytorium i odczytują skrypty zakończenia powiązane z ich wyborem.