Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Junktech: Duel

 

27 września na platformie wspieram.to ma wystartować nowa gra wydawnictwa ImagineRealm autorstwa Jarosława Bilińskiego z ilustracjami Radosława Jaszczuka, czyli „Junktech: Duel”. Karciankaskupia się na dynamicznych pojedynkach dla dwóch graczy, a czas jednej rozgrywki podobno nie przekroczy piętnastu minut.

 

Adres kampanii: wspieram.to
Data startu: 12:00, 27.09.2018
Data zakończenia: 23:59, 27.10.2018
Kwota zbierana: 4 500 PLN

Earlybirds: 49 PLN / 55 PLN
Premiera i dostawa: luty 2019

Poniżej przedstawiamy opracowane przez twórców zagadnienia na temat projektu.

Opis

»Na złomowisku obowiązuje tylko jedna zasada – walczymy wręcz, a wszystkie sztuczki są dozwolone! Na początku wybieramy jednego z czterech wojowników: Mięśniaka, Komandosa, Inżynierkę lub Panopticona. Każdy postać posiada swoje zdolności i statystyki, które wpływają na taktykę w trakcie pojedynku. Następnie dobieramy karty Profesji i otrzymujemy 3 karty „miejscówek” – to strefy złomowiska. W pierwszym starciu walczymy na neutralnym terenie, wygrany może na następną rundę użyć swojej miejscówki, aby spróbować kontrolować przebieg spotkania lub zmusić przeciwnika do ucieczki. Złomowisko to także sterta narzędzi, na którym można znaleźć różne przedmioty, bronie, apteczki lub rzeczy do obrony. Walka przebiega przy użyciu żetonów (ciosy, uniki, klincz – bazuje na blefie) oraz na atakach i akcjach zawartych w posiadanych kartach. Udana akcja z żetonu skutkuje zyskaniem doświadczenia – Punkty Doświadczenia gracz może użyć do nabycia nowych umiejętności lub regeneracji siły.«

Historia

»Sam projekt gry pojedynkowej powstawał wieloetapowo począwszy od 2010 roku. Od początku założeniem gry był pojedynek pomiędzy postaciami kierowanymi przez gracza, zaś główną mechaniką miało być blefowanie i budowanie postaci. Pierwsza wersja gry została naszkicowana w 2010 roku i bazowała na rozgrywce na planszy dla 2-10 graczy oraz posiadała elementy przygodowe. Jednakże złożoność rozgrywki dość mocno wpływały na miodność samych walk, spychając je na dalszy plan. Gra została następnie rozebrana z mechanik i każda z nich została poddana testom samodzielnie – dzięki temu zabiegowi mogliśmy się skupić na dynamice rozgrywki oraz budowaniu łatwych zasad, w których występuje minimalna losowość z dużym wpływem na nią przez gracza. Testy, z mniejszym lub większym natężeniem trwały 2 lata. W 2012 roku gra została wskrzeszona jakokarcianka przeznaczona dla 2 graczy. Ponownie jej założeniem były: dynamiczna i szybka rozgrywka, wysoka regrywalność i interakcja pomiędzy graczami nie tylko wynikająca z kart, ale także z charakterów. W trakcie kolejnych podejść pojawił się problem z mechaniką samej walki, która namnażała kart i komplikowała, wraz z upływem rozgrywki, zasady. Pomysł został odłożony „na lepsze czasy twórcze” i został zrewidowany w 2016 roku. Wtedy powstała mechanika ataków zawarta w żetonach, których gracze używają do blefowania, zadawania ciosów i blokowania przeciwnika – jej dynamika nam się tak bardzo spodobała, że zbudowaliśmy dookoła niej cała grę. Ale i tu pojawił się problem z mechaniką toru – miała ona zapewnić element zarządzania czasem w bitwie i teoretycznie mechanika dynamicznego toru rund wyglądała pierwszorzędnie, jednak już w trakcie rozgrywki (podczas obszernych testów) wynikał nieustannie jeden problem na linii gracz-gra: otóż, niemal w każdej rozgrywce zarządzanie torem i pamięć o nim pochłaniała sporą ilość czasu. Jednym słowem, coś co w teorii się sprawdzało, w trakcie gry znacząco wpływało negatywnie na miodność rozgrywki. Pojawiła się zagwozdka twórcza – teoria swoje, gra swoje. Postanowiliśmy odpocząć od Junktechu, aby po jakimś czasie na świeżo podejść do tematu. We wrześniu 2017 zadecydowaliśmy aby usunąć mechanikę dynamicznego toru rund i rozszerzyć działanie żetonów, co poskutkowało powstaniem prototypu, który testowaliśmy przez kolejne miesiące. Gra teraz jest dynamiczna, posiada silny element blefu i zarządzania, ale przede wszystkim pozwala stoczyć emocjonujący pojedynek w ciekawych miejscach tytułowego złomowiska!«

Mechanika

»Przed rozpoczęciem gry wybierasz postać, swojego bohatera. Następnie dobierasz, wedle uznania, Żetony Akcji oraz żetony z Punktami Życia – ilość potrzebnych do gry obu rodzajów żetonów wskazuje rewers karty postaci.

Wykonujesz akcję na początku każdej rundy, używając do tego Żetonów Akcji lub Zmylenia. Wybrany żeton ustawiasz za kartą bohatera (wybranej postaci), która jednocześnie stanowi zasłonkę ukrywającą wybraną akcję. Gdy jesteście gotowi, jednocześnie odsłaniacie przesłonki (np. usuwając je delikatnie w bok). Po tym ruchu widzicie zadeklarowane akcje i możecie odwrócić użyty żeton Akcji, aby zniwelować efekt Akcji przeciwnika (lub zmusić w ten sposób do wykonania innej akcji, która wpłynie korzystnie na możliwość użycia kart).

Jeszcze zanim przeciwnik obróci swój żeton, możesz użyć jednej z kart (jeżeli warunek karty został spełniony): Akcji Specjalnej lub Ciosu Specjalnego – użycie którejkolwiek z tych kart uniemożliwia przeciwnikowi zamianę żetonu! Tutaj refleks, plan i blef działają doskonale i czasami trzeba mieć nerwy ze stali, aby przechytrzyć oponenta!

Wszystkie użyte żetony Akcji oraz Karty wędrują na stos „odpadów” (za wyjątkiem kart jednorazowych – tę lądują w „koszu” do końca gry).

Za każdą udaną akcję z żetonu uzyskujesz Punkty Doświadczenia (PD), a jeżeli zamiana akcji Twojego żetonu uniemożliwi przeciwnikowi operowanie jego żetonem, otrzymujesz PD podwójnie! Uzyskane na koniec rundy PD możesz wykorzystać na kilka sposobów: odzyskanie Żetonu akcji z „odpadów”, odzyskanie karty z „odpadów”, dobranie Kart Doświadczenia lub użycie punktów do akcji z posiadanych na ręce kart.

Pierwszą rundę rozgrywacie na terenie „neutralnym”, czyli bez Karty Miejscówki. Jeżeli wygrasz rundę (zadając przeciwnikowi więcej obrażeń niż on tobie) lub przeciwnik ucieknie, możesz wybrać własną miejscówkę z posiadanych na ręce. Karta Miejscówki posiada różne bonusy, które mogą działać na Twoją korzyść lub stworzyć problem przeciwnikowi.«

Zawartość pudełka (VIP):

  • 100 kart
  • 42 żetonów
  • 15 znaczników

36063871 1287538844710041 518121726190551040 o

 

38635883 1339519372845321 8463324917528526848 o

 

39933181 1357285384402053 7356216454678577152 n

 

DugiePromo ZapowiedzKampaniJunktech42Showdown 1024x640

 

Junktech inside the box scaled 1024x576

 

WYjasnienie1 kopia 1024x731

 

Wyjasnienie2 1024x731