Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Kolejny tydzień z Bungie

Studio Bungie opublikowało podsumowanie tygodnia.

Są takie chwile, gdy społeczność kompletnie nas zdumiewa. Kilka tygodni temu rzuciliśmy wam wyzwanie: Empirejska podstawa miała otrzymać miliardy fraktalitowych dotacji dla podtrzymania ognia nadziei. Dostosowaliście swoje inwestycje, dostarczaliście naszemu drogiemu Pająkowi niezmierzone bogactwa i osiągnęliście sześć celów szybciej, niż mogliśmy to sobie wyobrazić. Oto aktualny stan waszych wspólnych postępów:
 
 
Niezależnie od tego, czy przekazywaliście darowizny, czy robiliście inwestycje, był to od samego początku wysiłek całej społeczności. Połączyliście siły na drodze do sukcesu. Wkrótce dla wszystkich dostępny będzie ostatni Triumf Wybawcy oraz całkiem nowe barwy. A to wszystko dzięki wam.
 
Czas ruszać dalej. Kilka tygodni temu obiecaliśmy wam rzut oka na zmiany sandboxowe, w przygotowaniu na nadchodzący Sezon [zredagowano]. Teraz się za to weźmiemy.
 

Chwila oddechu

W tym tygodniu bierzemy pod lupę broń. Podczas gdy miecze zostały całkiem zmienione pod względem funkcjonalności, pozostałe rodzaje broni otrzymały drobniejsze poprawki. Mówimy tu o obrażeniach, zasięgu, a nawet o usunięciu przeładowania. Wiemy, że waszym pierwszym pytaniem będzie: „Czy te zmiany dotyczą głównie Tygla, czy dotkną też trybu PvE w tym Sezonie?”
 
Niektóre ze zmian wejdą w życie wraz z rozpoczęciem Sezonu [zredagowano], inne przygotowywane są na nowe wyzwania PvE, które pojawią się w późniejszej jego części. Nowy poziom Nocnych Szturmów, Wielki Mistrz, będzie stanowił wyzwanie nawet dla najlepszych Strażników. W nadchodzących tygodniach poznacie więcej szczegółów na ten temat. Na razie jednak mamy dla was wieści od twórców na temat zmian, które wprowadzamy, aby się upewnić, że zachowana zostanie właściwa równowaga pomiędzy poziomem trudności a nagrodą. 
 
Zespół deweloperski: W Sezonie [zredagowano] wprowadziliśmy sporo zmian w niektórych rodzajach broni, obok zmian w mieczach, które zapowiadaliśmy dwa tygodnie temu. Chociaż nie są to jeszcze wszystkie nadchodzące zmiany, to ujawnimy tutaj sporą ich część.
 
Brzemię Izanagiego
Odkąd usunęliśmy efekty automatycznego przeładowania z Barykady kontrofensywnej i Butów srebrzystej Luny, a także wprowadziliśmy katalizator w Brzemieniu Izanagiego, jest ono wykorzystywane znacznie częściej. Brzemię Izanagiego stało się sztandarową bronią w większości trybów gry końcowej ze względu na doskonałą serię obrażeń, długotrwałe obrażenia, oszczędność specjalnej amunicji i bezpieczeństwo – w końcu to karabin snajperski. Cecha Banita została zamieniona na Pełne skupienie, które bardziej pasuje do specyfiki broni. Dzięki temu będzie ona również działać z Oszlifowanym ostrzem.
 
    • Prędkość animacji Oszlifowanego ostrza nie wpływa już na statystykę przeładowania.
    • Banita został zamieniony na Pełne skupienie.
 
Karabiny snajperskie
W Twierdzy Cieni zwiększyliśmy obrażenia zadawane karabinami snajperskimi w trybach PvE. Z kilku powodów usunęliśmy teraz tę zmianę. Karabiny snajperskie zapewniają spore bezpieczeństwo ze względu na ich wykorzystanie na dalekim dystansie, a zwiększone obrażenia dawały im zbyt dużą przewagę nad bronią krótkodystansową. Staje się to bardziej widoczne wraz ze wzrostem trudności kolejnych starć. Bezpośrednie zmiany w dostosowanych i szybkostrzelnych karabinach snajperskich mają na celu większe zróżnicowanie tych podrodzajów, a także zapewniają równowagę pomiędzy nimi a dostosowanymi strzelbami i karabinami fuzyjnymi.
 
    • Obrażenia zadawane potężnym i lepszym wrogom zostały przywrócone do wartości sprzed Twierdzy Cieni (~-20%).
    • Mnożnik precyzji karabinów dostosowanych został obniżony z 3,25x do 2,95x.
    • Podstawowe obrażenia szybkostrzelnych karabinów snajperskich zostały zmniejszone ze 100 do 90.
 
Granatniki
Łącząc poprawki w tym rodzaju broni z nowymi cechami, granatniki stały się całkiem potężne od momentu premiery Sezonu Włóczęgi. Zmieniliśmy podrodzaj agresywnej konstrukcji na szybkostrzelny, aby bardziej pasowały do ustalonych konwencji innych broni, a także nieco obniżyliśmy ich skuteczność przeciwko potężnym wrogom, aby dać broni większą wszechstronność.
 
    • Granatniki o agresywnej konstrukcji są teraz granatnikami o szybkostrzelnej konstrukcji.
      • Granatniki o szybkostrzelnej konstrukcji mają zmniejszone obrażenia, lecz zwiększoną szybkostrzelność (0,8x). Oprócz tego mają też zwiększone rezerwy.
      • Poprzednio granatniki o agresywnej konstrukcji strzelały szybciej niż te o dopasowanej, ale zadawały takie same obrażenia.
    • Obrażenia potężnym i lepszym wrogom, zadawane ciężkimi granatnikami, zostały obniżone o ~10%.
 
Lord Wilków
Ułatwienie związane ze zmianami trybu „Wypuść wilki” sprawiły, że bardzo ciężko dostać się w pobliże strzelającego, a margines błędu jest wyjątkowo duży. Wykorzystaliśmy celność, aby mieć pewność, że domyślny stan prowadzenia ognia będzie normą, a nie wyjątkiem. Dzięki tej zmianie tryb „Wypuść wilki” powinien być wykorzystywany na bardzo krótkim dystansie przeciwko dużym celom, zamiast stanowić po prostu lepszą wersję zachowania domyślnego.
 
    • Aktywny tryb „Wypuść wilki” teraz znacznie zmniejsza celność broni.
 
Ostatnie Słowo
Wprowadzone ponownie w Sezonie Kuźni Ostatnie Słowo stało się całkiem popularną bronią, a to z uwagi na wyjątkowo długi maksymalny czas zabójstw. Zmieniamy sposób działania broni, aby sprawić, by ponownie była głównie bronią do strzelania bez celowania, jednocześnie usprawniając także kontrolę nad nią zarówno za pomocą myszy, jak i klawiatury. Sprawiliśmy również, że gracz musi bardziej skoncentrować się na wybraniu celu podczas jej używania.
 
    • Rozproszony ogień wpływa teraz na wartość precyzji podczas strzelania bez celowania.
    • Wpływ Rozproszonego ognia został zmodyfikowany.
      • Wartości precyzyjnego strzelania bez celowania / przy celowaniu zostały zmienione z 67,95/67,95 na 68,27/52,2.
      • Wartości nieprecyzyjnego strzelania bez celowania / przy celowaniu zostały zmienione z 50,01/50,01 na 38/38.
    • Celowanie nie zapewnia już dodatkowego efektywnego zasięgu (spadek obrażeń).
    • Zmniejszona stabilność przy korzystaniu z myszy i klawiatury.
    • Zmniejszony efektywny zasięg.
    • Aby poprawić korzystanie z broni, zmieniono sposób, w jaki namierzane są cele podczas strzelania bez celowania.
 
Strzelby
Jednym z problemów, które musiały zostać naprawione przed ponowną modyfikacją strzelb, był kłopot z działaniem systemu celowania w broniach, które nie skupiały się na precyzyjnych obrażeniach. Przykładowo: strzelby na pewnych dystansach pomiędzy graczami traktowały priorytetowo celowanie w głowę, powodując, że cały rozrzut omijał środek celu, przez co trafienie gracza nie było tak zabójcze, jak powinno. Skoro już pozbyliśmy się tego problemu, dostosowaliśmy strzelby tak, aby inne bronie miały nieco więcej czasu, aby na nie zareagować.
    • Namierzanie celów w strzelbach innych niż pociskowe zostało zmienione tak, by nie brało pod uwagę lokalizacji precyzyjnych.
      • Poprzednio namierzanie celów mogło sprawić, że rozrzut strzału omijał zamierzone miejsce trafienia i większość rozrzutu pudłowała.
    • Kąt stożka odrzutu jest teraz zależny od podrodzaju, a nie od statystyk zasięgu broni.
    • Celowanie w tym rodzaju broni nie zmienia jej efektywnego zasięgu.
 
Karabiny fuzyjne
Podobnie jak w przypadku problemów ze strzelbami, karabiny fuzyjne również cierpiały z powodu naprawionych już problemów z namierzaniem celów. Większość wprowadzonych tu poprawek skupia się na potężnym podrodzaju tej broni. Plan zapasowy był cechą egzotyczną w pierwszej edycji Destiny, a w Destiny 2 został przydzielony legendarnym karabinom fuzyjnym, ponieważ w tamtym czasie były one raczej bronią na ciężką amunicję, a nie na amunicję specjalną, jak dzisiaj. Modyfikacje rodzajów broni w Porzuconych sprawiły, że cecha ta została również przeniesiona, zdecydowaliśmy się więc na zmodyfikowanie jej wraz z całym rodzajem, aby pasowała do pozostałych cech legendarnych.
 
    • Namierzanie celów w karabinach fuzyjnych zostało zmienione tak, by nie brało pod uwagę lokalizacji precyzyjnych.
      • Poprzednio namierzanie celów mogło spowodować, że salwa gracza omijała zamierzone miejsce trafienia i większość salwy pudłowała.
    • Spadek zadawanych obrażeń tego rodzaju broni został zmieniony na 0,5x (poprzednio: 0,75x).
    • Efektywny zasięg i wpływ przyrządów optycznych tego rodzaju broni został zmniejszony.
    • Plan zapasowy
      • Plan zapasowy ma teraz zmodyfikowaną siłę rażenia, aby był dostosowany do szybkostrzelnego podrodzaju, gdy jest aktywny.
      • Czas ładowania jest teraz zmodyfikowany tak, aby był dostosowany do szybkostrzelnego podrodzaju *0,85, gdy jest aktywny.
 
 
Karabiny automatyczne
Karabiny automatyczne zostały w niewielkim stopniu zmodyfikowane, aby były bardziej efektywne w Tyglu, chociaż zmiana wpłynie też na ich zachowanie w trybie PvE. Sposób rozgrywki w Destiny faworyzuje raczej broń półautomatyczną, więc zmiany te mają to nieco zrekompensować. Są to niewielkie zmiany, dzięki którym karabiny automatyczne będą teraz miały większe szanse w walce bezpośredniej, bez konieczności ograniczania czasu zabójstwa w całej grze.
 
Zmienione zostały następujące wartości:
    • Potężna komora
        • Tryb domyślny/precyzyjny 22/35,2 (poprzednio 22/33)
    • Precyzyjny stelaż
        • Tryb domyślny/precyzyjny 17/27,2 (poprzednio 17/25,5)
    • Dostosowana konstrukcja
        • Tryb domyślny/precyzyjny 15,75/25,2 (poprzednio 13,75/22)
    • Szybkostrzelny stelaż
        • Tryb domyślny/precyzyjny 13,4/20,1 (poprzednio 12,5/18,75)
 
To tylko niektóre z poważniejszych zmian, które wprowadziliśmy do broni, pamiętajcie jednak, aby zapoznać się z oficjalnymi informacjami o aktualizacji, które pojawią się na początku marca. W nadchodzących tygodniach przyjrzymy się także zmianom w pancerzach egzotycznych, a także poprawkom zdolności i superzdolności. Bądźcie czujni.
 

Kwestia balansu

Pomoc techniczna Destiny, zarządzając forum #Help, ma za zadanie udzielać graczom wszelkich niezbędnych informacji. Artykuły pomocy, sposoby obejścia błędów i ogólne porady stanowią tu klucz do sukcesu. 
 
NEGATYWNY STAN SREBRA NA KONSOLACH XBOX
 
Wcześniej w tym tygodniu pomoc techniczna Destiny zauważyła wzrost zgłoszeń o ujemym stanie srebra na konsolach Xbox. W dalszym ciągu sprawdzamy przyczyny tego błędu. Gracze, którzy nadal będą się na niego natykać, powinni zrestartować konsolę i zalogować się ponownie do Destiny 2, aby zweryfikować stan posiadanego srebra.
 
Gracze, którzy napotykają negatywny balans srebra z powodu zwrotów i naliczeń płatności, powinni się zapoznać z naszym przewodnikiem zakupów za srebro w Destiny
 
EMBLEMAT KARMAZYNOWYCH DNI „W DOLINIE”
 
W wtorek pomoc techniczna Destiny otrzymała zgłoszenia, że generowanie kodów i odbieranie emblematu Karmazynowych Dni „W dolinie” zakończyło się w przybliżeniu dziewięć godzin przed spodziewanym końcem. Aby mieć pewność, że gracze, którzy już wygenerowali swój kod, będą mieli okazję do wykorzystania go albo kodu znajomego, termin na wykorzystanie kodu został przedłużony do środowego codziennego resetu. 
 
BIEŻĄCE ZNANE PROBLEMY
 
Na bieżąco analizujemy rozmaite znane problemy. Tymczasem poniżej znajduje się lista najnowszych błędów zgłoszonych na naszym forum #Help:
 
  • Pełne pakiety Hymnu profanacji znikają z ekwipunku gracza po uzyskaniu ostatniego egzemplarza.
  • W skrzyniach w Śniącym Mieście nie można znaleźć migotu.
  • Rękawice pancerne Bezpieczeństwa eonów wymieniają niepoprawne wymagania do aktywacji cechy Energia eonów na ekranie podglądu pancerza. Gracze muszą zaliczyć zabójstwo w walce wręcz, aby aktywować cechę Energia eonów.
 
Pełną listę najnowszych problemów w Destiny 2 można znaleźć w artykule ze znanymi błędami. Gracze, którzy znajdą inne błędy, mogą je zgłosić na forum #Help.