Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Kto usłyszy Zew Archontów?

W wyobraźni legendarnego Richarda Garfielda zrodziła się gra, jakiej świat nie widział. Gra, w której każda talia jest równie unikalna, co osoba, która nią włada, a każdy pojedynek – niepowtarzalny. Poznaj “KeyForge” i zapomnij o budowaniu talii czy boosterach. To gra, w której z każdą talią odkrywasz nowe szlaki, i rozgrywka, która porwie Cię z siłą tunelu czasoprzestrzennego. Przygotuj się na dreszczyk emocji podczas taktycznej walki, w której największą siłą jest spryt!

W tym zupełnie nowym rodzaju gry odkryjesz nieznany świat – Tygiel – sztuczne ciało niebieskie zbudowane z fragmentów niezliczonych planet okrążających gwiazdy. Tutaj wszystko jest możliwe. Architektami Tygla są Archonci: potężne, niemal boskie istoty, dla których własne pochodzenie pozostaje zagadką. Archonci bezustannie ścierają się ze sobą – stając na czele kompanii, do których zaciągają się przedstawiciele rozmaitych frakcji – a wszystko po to, by odkryć i otworzyć ukryte skarbce chroniące źródło ostatecznej wiedzy i potęgi.

nowa gra, nowy świat, nowy Ty

“KeyForge: Zew Archontów” to pierwsza na świecie gra karciana z unikalnymi taliami. Każda Talia Archonta jest wyjątkowa i zawiera jedyną w swoim rodzaju kombinację kart. Biorąc do ręki talię, masz pewność, że nikt inny nie ma takiej samej kolekcji kart. Co więcej, w ramach samego zestawu “KeyForge: Zew Archontów” istnieje ponad 104 000 000 000 000 000 000 000 000 możliwych iteracji talii!

Każda Talia Archonta pozwala w pełni cieszyć się grą. Talie nie mogą być modyfikowane, co oznacza, że w momencie wyjęcia z pudełka są gotowe do gry. Nie tylko nie musisz się przejmować budowaniem talii czy kupowaniem boosterów, ale masz też do dyspozycji zupełnie nowy rodzaj rozgrywki i innowacyjną mechanikę, która skłania do wykorzystania każdej karty w poszukiwaniu najpotężniejszych, najsprytniejszych kombinacji. Siła leży nie w samych kartach, a w tym, jak ze sobą współdziałają – w interakcjach, które mogą zajść tylko w Twojej talii. To, czy będziesz w stanie podejmować trudne decyzje taktyczne, zaważy na Twoim losie, gdy zetrzesz się z przeciwnikiem w boju, którego wynik może się zmienić w mgnieniu oka!

starcie Archontów

Rozgrywka w “KeyForge: Zew Archontów” składa się z szeregu tur, podczas których wcielasz się w Archonta stojącego na czele kompanii. Wykorzystując istoty, technologie, artefakty i umiejętności związane z wybranym domem, będziesz pozyskiwać cenny Æmber, odpierać ataki wroga i wykuwać klucze, którymi otworzysz skarbce Tygla. Na początku tury wybierasz jeden z trzech domów znajdujących się w twojej talii. Przez cały czas jej trwania możesz zagrywać jedynie karty tego domu. Na przykład, jeśli będziesz grać Archontem zwanym Olśniewający Argus Wspaniały, w Twojej talii znajdą się karty Logos, Sanktum i Nieokiełznanych, ale jeśli rozpoczniesz turę od wybrania Sanktum, będziesz mógł używać wyłącznie akcji, artefaktów, istot i ulepszeń tego domu. Twoi sojusznicy zebrani pod sztandarami Logos i Nieokiełznanych będą musieli poczekać na swoją kolej.

Gdy już wybierzesz któryś dom, rozpoczyna się potyczka Archontów, w czasie której musisz podjąć serię taktycznych decyzji, analizując zarówno karty, które masz na ręku, jak i te, które już zostały zagrane. Możesz osłabić siły wroga, stawiając jednego ze swoich sojuszników do walki z odpowiednio silnym przeciwnikiem. Możesz też wysłać swoich wojowników na zbiory, tym samym zwiększając swoje zasoby Æmberu.

Zwróć uwagę na to, że w “KeyForge” karty nie mają ceny. Możesz w czasie tury zagrać dowolną liczbę dostępnych kart danego domu! Pamiętaj jednak, że równowaga to klucz do zwycięstwa. Jeśli przy każdej sposobności będziesz gromadzić Æmber, Twój przeciwnik szybko zgromadzi silną drużynę, która bez większego wysiłku pokona wojowników strzegących Twoich terytoriów. Jeśli zaś skupisz się na wojaczce, zapominając o gromadzeniu Æmberu, ani trochę nie zbliżysz się do celu! Osiągnij harmonię i rozpocznij turę z sześcioma Æmberami, a wykujesz klucz i znajdziesz się o krok bliżej zwycięstwa. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdobędzie trzy klucze!

odkryj uśpioną moc

Rzuć się w pogoń za Æmberem i otwórz ukryte skarbce Tygla dzięki zestawowi startowemu “KeyForge: Zew Archontów” stworzonemu do rozpoczęcia wspaniałych przygód. Znajdziesz w nim dwie gotowe talie: Panna „Onyx” Censorius oraz Olśniewający Argus Wspaniały. Każdy zestaw początkowy zawiera dokładnie te same talie. Oprócz nich w zestawie znajdziesz również dwie unikalne Talie Archontów, które pozwolą Ci spełnić swoje przeznaczenie. Nikt nie zna ich zawartości. Dopiero złamawszy pieczęć, odkryjesz ich sekrety! Zestaw startowy “KeyForge: Zew Archontów” zawiera również klucze, żetony, karty łańcuchów oraz karty statusu, a więc wszystko, czego potrzebujesz, żeby wraz ze swoim przeciwnikiem rozpocząć grę!

Zestaw startowy to dopiero początek Twoich eksploracji Tygla. Z każdą kolejną “Talią Archonta” będą Cię czekały nowe starcia, do których staniesz z coraz bardziej rozbudowanym arsenałem i doświadczoną armią. W każdej talii znajdziesz niepowtarzalny zestaw kart o ogromnym potencjale strategicznym czekających, aż je odkryjesz i w pełni wykorzystasz. Czy Twoja drużyna będzie wystarczająco silna, umiejętna i sprytna, by odnieść zwycięstwo?

Zapisuj swoje Talie Archontów i sprawdzaj, jak wypadają na tle całej społeczności, za pomocą aplikacji “KeyForge” oraz strony internetowej KeyForgeGame.com, które ruszą w dniu premiery gry. Za ich pośrednictwem będziesz mógł prezentować swoje karty, opracowywać strategię i sprawdzać terminy turniejów. Dodając technologię do swoich doświadczeń w świecie “KeyForge”, zanurzysz się w grze i powstającej wokół niej społeczności na niespotykanym poziomie. “KeyForge” będzie wspierane przez Fantasy Flight Games Organized Play, co pozwoli Ci rzucić swoją armię na głęboką wodę i udowodnić, że Twoi Archonci nie mają sobie na Tyglu równych! Więcej informacji na temat turniejów “KeyForge” w ramach Organized Play znajdziesz na naszej stronie internetowej już niebawem!