Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Listopadowa Odyseja

 

5 listopada na platformie zagramw.to wystartuje nowa kampania, która tym razem będzie starała się zaangażować graczy w współfinansowanie „Odysei” Adama Kałuży i Przemka Dmytruszyńskiego. Trzeba więc przygotować się na coś bardzo nietypowego oraz niezwykle zwariowanego – założyć można po prezentacji i doświadczeniu twórców, że jest to tytuł solidnie przetestowany, przemyślany i dobrze zaprojektowany (choćby ze względu na wspaniałą oprawę graficzną).

„Odyseja” to podróż przez bajeczne, nigdy dotąd niezbadane galaktyki autorstwa Adama Kałuży oraz Przemka Dmytruszyńskiego. Aktorką grafik jest bardzo utalentowana artystka Alicja Kocurek. Gracze pełnią rolę odkrywców przemierzających kosmiczną przestrzeń w celu poznania i zbadania nowych, tajemniczych planet. Pobierają z nich próbki i ścigają się z innymi badaczami którzy jako pierwsi chcą dokonać spektakularnych odkryć i zapisać się w annałach nauki. W grze wykorzystuje się siedemnaście dużych, szczegółowych i pięknie zwizualizowanych planet, z których można stworzyć plansze o różnym stopniu trudności. Po tym bajkowym kosmosie gracze poruszają się niebanalnie zaprojektowanymi rakietami, w czym ułatwiają sobie lub szkodzą przeciwnikom, korzystając z technologii zdobytych w trakcie lotu. W tym celu magazynują gwiezdny pył, a jego zasoby znajdują w przestrzeni kosmicznej. Wygrywa badacz który jako pierwszy zdobędzie wszystkie próbki i przetrwa w bezmiarze kosmosu.

2

Oprócz misji badawczej – pamięciowo-strategicznej rywalizacji o jak najszybsze zdobycie próbek wszystkich minerałów, przygotowywane są także dwie całkiem odmienne formy eksploatacji kosmosu. Pierwsza to Wyścig międzyplanetarny – w którym główną rolę odgrywać będą refleks, spostrzegawczość i koncentracja, czasem też przyda się zmysł strategiczny. Druga – Podstawy nawigacji – bazująca na układaniu historii, skojarzeń i ich prawidłowym zapamiętywaniu – z elementem szacowania ryzyka.

3

Gra pomaga w świadomym rozwoju pamięci, a to nie jest możliwe bez stosowania metod ułatwiających zapamiętywanie. Wariant Podstawy nawigacji, jest na tym aspekcie skupiony, dzięki niemu gracze nauczą się budować różnorodne skojarzenia czy mikro opowieści pomocne w zapamiętywaniu i rozpoznawaniu planet. Opanowanie technik pamięciowych, choćby w małym stopniu, zwiększa rolę nie mniej istotnego strategicznego aspektu gry bez którego trudno zakończyć misję badawczą z sukcesem.

4

Gra umożliwia stopniowanie trudności gry by dostosować jej poziom dla graczy młodszych jak i starszych, bardziej doświadczonych, przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy w wieku od 5 lat w najprostszy wariant, po 10 lat wzwyż z zasadami dla zaawansowanych.

5