Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Nowe rozszerzenie do Horroru w Arkham LCG

Wydawnictwo Galakta zapowiedziało nowe rozszerzenie – a właściwie cykl dodatków – do popularnej karcianki “Horror w Arkham LCG”, którego tytuł brzmi “Przerwany Krąg”. Jego premiera nie jest jeszcze dokładnie znana, można przypuszczać, że ujrzy on światło dzienne w 2019 roku.

Sąd Ostateczny. Umiarkowanie. Sprawiedliwość. Wieża.

Nie potrafisz zapomnieć o ponurej przyszłości, którą wróżbitka wyczytała ci z kart tarota. Jednak gdy dowiadujesz się, że z posiadłości w French Hill nagle zniknęły bez śladu cztery osoby, zaczynasz się zastanawiać, czy okrutny los jest przeznaczony tylko tobie, czy może całemu Arkham…

W ramach kolejnego, czwartego już cyklu rozszerzeń do gry “Horror w Arkham LCG” zgłębicie skrywane od dawna tajemnice Arkham. Loża Srebrnego Świtu bez wątpienia planuje coś podejrzanego, na samotnych wzgórzach wokół miasta słyszano złowrogie rytuały czarownic, a duchy zmarłych nie mogą zaznać upragnionego spokoju. Arkham zawsze pogrążone było w niepokoju, ale ostatnio wydaje się prawdziwie nawiedzone…

Zaginięcia w Posiadłości Świtu

Podobnie jak w poprzednich dużych rozszerzeniach do gry karcianej “Horror w Arkham”, “Przerwany Krąg” zawiera dwa pełne scenariusze, które wystawią na próbę waszą odwagę w walce z koszmarami czyhającymi w zakątkach Arkham. Swoją przygodę rozpoczniecie jednak nieco wcześniej – w historię tajemniczych zniknięć wprowadzi was scenariusz-prolog „Zaginięcia w Posiadłości Świtu”.

Pomimo mroku, który ogarnął Arkham, życie toczy się dalej. Nathaniel Rhodes, ku zadowoleniu najbardziej wpływowych członków miasta, został właśnie wybrany do senatu, a dziś wieczorem Josef Meiger z Loży Srebrnego Świtu organizuje w swojej posiadłości przyjęcie charytatywne. Jednak gwiazdy jednoznacznie mówią, że temu wydarzeniu przeznaczony jest mroczny koniec…

W tym scenariuszu gracze nie wcielicie się jeszcze w żadnego z badaczy – zamiast tego przeżyjecie tę historię jako jedna z czterech osób uczestniczących w feralnym przyjęciu. Postaci te są dostępne dla graczy jedynie podczas tego prologu, a każda z nich posiada zarówno własny zestaw zdolności i umiejętności, jak i spis kart znajdujący się w jej początkowym obszarze gry i ręce. Nie są to badacze, a zwykli nieszczęśnicy, którzy znaleźli się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie. Przemierzając wraz z nimi pogrążoną w chaosie nocy posiadłość, będziecie mogli poznać sekrety ważne dla przebiegu całej kampanii.

Diana Stanley, Nawrócona kultystka

Aby zmierzyć się z nową falą koszmarów w “Przerwanym Kręgu”, będziecie potrzebować wyjątkowych umiejętności nowych badaczy – a być może nikt nie jest lepiej przygotowany do odkrywania sekretów Arkham niż Diana Stanley. Jako świeżo upieczona właścicielka firmy w Arkham, poczuła dumę, gdy wprowadzono ją do prestiżowej Loży Srebrnego Świtu. Przyjęcie do organizacji okazało się zbawienne dla interesów, lecz cotygodniowe spotkania stawały się coraz bardziej niepokojące. Po tym, jak Diana była świadkiem dziwnych rytuałów i poznała przerażające tajemnice, nabrała podejrzeń co do prawdziwego celu działalności Loży. Wie jednak zbyt dużo, aby mogła tak po prostu odejść. Jest przekonana, że ​​do Arkham zbliżają się potworne siły, a Loża ma w tym swój udział. Pomimo ryzyka Diana zdecydowała, że zniszczy organizację od wewnątrz bez względu na cenę. Jednak członkowie Loży wiedzą, że istnieje los znacznie gorszy niż śmierć…

Jako badacz Diana skupia się na powstrzymaniu mrocznych intryg Loży oraz wszelkich sił, które mogłyby narazić niewinnych ludzi na niebezpieczeństwo. Potworności, które widziała w Loży, sprawiły, że jej wartość bazowa jej woli została obniżona do 1, ale jej determinacja wzmacnia się wraz z każdym udanym starciem z siłami zła. Po tym, jak jedna z kart Diany anuluje albo zignoruje efekt karty lub gry, należy ją umieścić zakrytą pod kartą badacza. Wartość woli Diany jest zwiększana za każdą znajdującą się pod nią kartę, a jeśli podczas testu dobierze żeton Znaku Starszych Bogów, może dodać jedną z danych kart do swojej ręki, aby zagrać ją ponownie!

Choć bez wątpienia bezpieczniej byłoby dla Diany po prostu się wycofać, wstyd popełnionych niegdyś czynów oraz poczucie winy wobec tych, których mogłaby ocalić, nie pozwolą jej zaznać spokoju, dopóki Zakon nie zostanie zniszczony. Czy staniecie z nią ramię w ramię i obronicie Arkham przed mrokiem, który zatruwa miasto niczym trucizna?

Wieki tajemnic

Nowa przygoda rozpocznie się już wkrótce: tylko od was zależy, czy odkryjecie prawdę o makabrycznej historii Arkham i motywach działań tych, którzy kryją się w cieniu. Jednak bądźcie ostrożni – Arkham niechętnie ujawnia swoje tajemnice, a na waszej drodze stanie wielu zdeterminowanych, aby nigdy nie ujrzały one światła dnia.