Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Odyseja skończy się o północy

Jeszcze tylko dziś będzie można wesprzeć kampanię “Odysei” na zagramw.to. Gra strategiczno-pamięciowa to efekt twórczych działań Adama Kałuży i Przemysława Dmytruszyńskiego, której na obecną chwilę udało się zdobyć już niemal 300% podstawowego celu.

Przemierzaj kosmos w fantastycznych rakietach, by poznać i zbadać tajemnicze planety. Rywalizuj z innymi odkrywcami, zdobywaj gwiezdny pył, zbierał kryształy myśli, psuj szyki przeciwnikom lub ratuj się z zasadzki. Wygraj dzięki swej pamięci i sprytowi!

Zawartość pudełka

17 Planet

Surrealistyczne, tajemnicze lub bajecznie zabawne – te Planety będą celem Waszych badań. Są wyjątkowo szczegółowe. Każda Planeta opowiada inną historię, a poszczególne elementy zaprojektowano tak, by przyjemnie łączyć je w skojarzenia pomocne przy zapamiętywaniu i odnajdywaniu ich widoków.

Karty średnicy 110 mm, 350 g/m²

17 Widoków planet

Na rewersach żetonów umieściliśmy fragmenty grafik widocznych na Planetach. Dobierając widok staraliśmy się, żeby najtrafniej wskazywał macierzystą Planetę, a jednocześnie nie był zbyt oczywisty.

Żetony średnicy 50 mm, grubość kartonu 1,5 mm

4 Rakiety

Materiały z jakich zostały zbudowane rakiety przyprawiają o zawrót głowy inżynierów z największych agencji kosmicznych, którzy niezbyt przychylnie wypowiadają się o naszych konstruktorach. My wiemy, że to z zazdrości.

Rakieta do samodzielnego złożenia, max długość 80 mm, grubość kartonu 1,5 mm.

Znacznik Kwarantanny

Bardzo ważny element mechaniki gry, którego sprytne przemieszczanie może czasem zdecydować o wygranej. Blokuje możliwość pobrania próbki przez innych graczy.

6 Paskudnych chwytów

Żetony akcji specjalnych – ich zlekceważenie gwarantuje klęskę misji. Są tak paskudne, że umożliwiają m.in. zamianę Planet miejscami lub nawet uszkodzenie pulpitu sterowniczego przeciwnikowi.

4 Pulpity Sterownicze

Dzięki nim możecie łatwo zlokalizować swoją rakietę oraz składować na niej zdobyty Gwiezdny Pył.

Karty 50 mm x 80 mm, 350 g/m²

4 Żetony Gwiezdnego Pyłu

Odpowiednia ilość Gwiezdnego Pyłu pozwala uruchomić Paskudne Chwyty. Gromadzisz go, paradoksalnie, przez pomyłkę, jeśli odkryjesz niewłaściwy widok.

25 Żetonów Próbek

Materiał badawczy – skrystalizowane myśli mieszkańców Planet. W podstawowym wariancie gry o wygranej decyduje pierwszeństwo skompletowania po jednym krysztale w każdym kolorze.

KLAPSA

Kompletnie Losowy Akcelerator Prędkości Super Absurdalnych. Niezbędna do przeprowadzenia wyścigów międzyplanetarnych.

Jedyna forma Klapsa jaką tolerujemy, pod postacią drewnianej kostki 16mm firmy Gorema.

Domowy Symulator Lotu Kosmicznego (Instrukcja)

Instruktaż szkolenia dla Kadetów PASA – Polskiej Akademii Sztuk Astronautycznych – przechodząc ten instruktaż stajecie się pełnoprawnymi badaczami kosmosu.

De facto – proponujemy Wam instrukcję w wersji nieco fabularnej.

Niebanalne opakowanie

Mieści w środku więcej niż widać na zewnątrz.

Nasze galaktyki, co niebywałe, upchnęliśmy w kartonową tubę, o średnicy 120 mm. Wysokość będzie uzależniona od tego ile celów odblokujecie w kampanii.

Opis gry

Odyseja to gra o podróży przez bajeczne, niezbadane galaktyki autorstwa Adama Kałuży oraz Przemka Dmytruszyńskiego z przepięknymi ilustracjami Alicji Kocurek.

W samej rozgrywce gracze pełnią rolę odkrywców przemierzających kosmiczną przestrzeń w celu poznania i zbadania nowych, tajemniczych planet. Oprócz Misji Badawczej do dyspozycji mamy jeszcze dwie całkiem odmienne formy eksploracji kosmosu. Pierwsza to Wyścig Międzyplanetarny – tu główną rolę odgrywać będą refleks, spostrzegawczość i koncentracja. Druga to Podstawy Nawigacji – bazuje na układaniu historii, skojarzeń i ich prawidłowym zapamiętywaniu z elementem szacowania ryzyka.

Zasady Odysei nie są skomplikowane i można je łatwo przyswoić, jednak rozgrywka cały czas jest bardzo angażująca i wymaga koncentracji. Co ciekawe, gracze bez względu na wiek mogą rywalizować ze sobą i mają równe szanse na wygraną. Jest to możliwe dzięki mechanice gry, która daje możliwość nadrobienia braków strategicznych dobrą pamięcią, a graczom ze słabszą pamięcią umożliwia bardziej strategiczne podejście do rozgrywki.

Malownicze, barwne i pełne szczegółów grafiki ułatwiają, a nawet niejako wymuszają świadome stosowanie metod pamięciowych. Gra rozwija myślenie narracyjne wraz z umiejętnością budowania i artykułowania opowieści, jednocześnie angażując do planowania, przewidywania konsekwencji swoich działań, a także do analizowania zmieniającej się sytuacji na planszy. Niewielka doza negatywnej interakcji nie zniechęca, ale mobilizuje do rozwoju i szukania lepszych rozwiązań taktycznych.

Założeniem autorów było zilustrowanie gry w taki sposób, by na planszach (kartach planet) grafiki były kompozycjami posiadającymi mnogość szczegółów, by opowiadały jakąś historię, nie ograniczając równocześnie możliwości swobodnej interpretacji ich zawartości. Planety miały być możliwie różnorodne. Pojedyncze grafiki musiały być niezależnymi tworami, a jednocześnie miały posiadać pewne punkty wspólne tak, aby pasowały do całości i jako całość tworzyły spójny świat. Nie było to łatwe zadanie. Grafiki powstawały przez wiele miesięcy, wymagały wielu godzin pracy i szlifowania szczegółów. Ich ostateczny efekt śmiało możemy nazwać dziełem sztuki.