Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Podbij Zachodnie Królestwo!

Wydawnictwo Portal rozpoczyna szturm z jednymi z najciekawszych worker placement na rynku – samodzielni „Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa” i rozszerzenia „Wiek rzemieślników” i „Kroniki Zachodniego Królestwa” trafili do przedsprzedaży.

Przedsprzedaż

WICEHRABIOWIE ZACHODNIEGO KRÓLESTWA

Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to kolejna gra od Shema Philipsa z podbijającej serca graczy serii Zachodnich Królestw, wyróżniającej się średniowieczną tematyką, intuicyjną mechaniką zarządzania robotnikami i charakterystyczną piękną oprawą graficzną. Wicehrabiowie są kolejną podstawową wersją gry z tej serii, która do rozegrania pełnej partii nie wymaga komponentów z żadnego z wcześniej wydanych tytułów.

W Wicehrabiach Zachodniego Królestwa celem każdego gracza jest posiadanie jak największej liczby punktów zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty zdobywa się stawiając Budynki, przepisując Manuskrypty, pracując w Zamku oraz włączając w Lenno nowe ziemie. Gracze rozpoczynają rozgrywkę z grupą Mieszczan, ale natychmiast ruszają na poszukiwania ludzi o talentach bardziej pasujących do ich zamierzeń. W każdej turze gracze będą podróżować przez królestwo, szukając sposobności na zwiększenie swoich wpływów wśród poszczególnych warstw społeczeństwa. Gra kończy się, gdy Królestwo zubożeje lub osiągnie dobrobyt – a nawet jedno i drugie równocześnie!

KRONIKI ZACHODNIEGO KRÓLESTWA

Kroniki Zachodniego Królestwa to dodatek do trzech gier strategicznych z serii Zachodnie Królestwa – Architekci, Paladyni i Wicehrabiowie – wprowadzający tryb kampanii do tych zaawansowanych eurogier. Gracze rozgrywają kolejno każdą z gier serii, a ich sukcesy pozwalają na zebranie cennych ksiąg i zyskanie przewagi w dalszej rozgrywce. Kroniki wnoszą też tryby gry kooperacyjnej do każdej z gier serii Zachodnie Królestwa (gracze wspólnie rywalizują z nikczemnym Namiestnikiem – AI), a także dodatkowe elementy do wykorzystania w zwykłej rozgrywce w planszówkach – Architekci, Paladyni i Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa. Kup polskie wydanie w przedsprzedaży Portal Games – skorzystaj z promocyjnej ceny i zagraj jeszcze przed oficjalną premierą.

Każda część trylogii w trybie kampanii umożliwia zdobycie 3 wyjątkowych Ksiąg. Aby je zebrać, należy spełnić określone wymagania: kto pierwszy, ten lepszy. Każda Księga przynosi właścicielowi dodatkowe korzyści w kolejnych grach. Na każdej Księdze widnieją 1 lub 2 Herby. Pierwszy gracz, który zbierze Księgi z 3 Herbami jednego rodzaju (z 4 w rozgrywce dwuosobowej), otrzymuje dodatkową Księgę jako nagrodę za swój wysiłek. Na koniec gracze mogą otrzymać do 3 Ksiąg za ukończenie poszczególnych rozgrywek na pierwszym bądź drugim miejscu. Księgi zebrane w ten sposób nie przynoszą jednak żadnych dodatkowych korzyści oraz nie posiadają Herbów. Po rozegraniu wszystkich 3 gier, gracz z największą liczbą Ksiąg zostaje zwycięzcą całej kampanii!

WIEK RZEMIEŚLNIKÓW

W rozszerzeniu Architekci Zachodniego Królestwa: Wiek Rzemieślników niegdysiejsi czeladnicy powracają do miasta jako mistrzowie rzemiosła, wyposażeni w wiedzę, doświadczenie i nowatorskie narzędzia. Dom Gildii wypełnia gwar zachwytów i ożywionych dyskusji! Podczas gdy część uczniów spędza czas na przyswajaniu nowych umiejętności, inni pod czujnym okiem mistrzów upiększają budynki miasta licznymi zdobieniami,począwszy od złotych gobelinów po witraże. Ale nie dajcie się zwieść błyskotkom i innym fantazyjnym towarom. Nie wszystko złoto, co się świeci.