Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

The Ascent | Szwedzka dystopijna gra cyberpunkowa

Curve Digital przygotowało wyjątkowo interesującą, utrzymaną w intrygującej, mrocznej estetyce grę wideo „The Ascent”. Gra to izometryczna opowieść o zróżnicowanym, podzielonym społeczeństwie przyszłości, żyjącym w ogromnych, wielopoziomowych budowlach-molochach.

Całość to akcja RPG, w której gracz będzie się starał wykonywać przeróżne zadania w otwartym świecie (skonstruowanym z platform), w tym wyzwania poboczne i liczne zagadki, rozsiane po rozległym mieście. A mimo tak obszernych przestrzeni, twórcy postarali się, aby wszystko było niezwykle szczegółowe oraz imitujące wiarygodny, żyjący świat, choć czasem powtarzalny w wyrazie.

The Ascent to debiutancki projekt szwedzkiego studia Neon Giant. Zespół założono w 2018 roku, a w jego skład weszli weterani branży, którzy pracowali nad takimi tytułami jak Bulletstorm, Far Cry 3 czy Doom. Pierwsze dzieło dewelopera to izometryczna kooperacyjna strzelanka z elementami RPG w klimatach z pogranicza cyberpunku i „rasowego” science fiction. Za wydanie gry odpowiada firma Curve Digital.

The Ascent osadzono w fikcyjnych futurystycznych realiach, na planecie Veles. Światem tym rządzi ogromne przedsiębiorstwo The Ascent Group, kontrolujące wszystko i wszystkich. Przygoda rozpoczyna się, gdy wszechpotężna korporacja upada w tajemniczych okolicznościach – co, wbrew pozorom, nie jest powodem do radości. Pozbawione nadzoru i ochrony społeczeństwo zdane jest na łaskę bandytów oraz innych firm walczących między sobą.

W takich okolicznościach poznajemy głównego bohatera (lub bohaterkę) – prola, czyli jednego z milionów najemnych pracowników de facto zniewolonych przez grupę Ascent. Wykonując kolejne zlecenia, protagonist(k)a dąży do odzyskania wolności, a przy okazji odkrywa okoliczności upadku korporacji.

The Ascent korzysta z klasycznego schematu izometrycznych strzelanek, doprawionego elementami właściwymi grom RPG akcji z gatunku hack’n’slash. W toku zadań głównych i pobocznych przemierzamy kolejne lokacje półotwartego świata, w których rozprawiamy się z licznymi wrogami przy użyciu szerokiego spektrum broni palnej, gadżetów i cybernetycznych ulepszeń. Walka ma na poły taktyczny charakter – klucz do sukcesu stanowi korzystanie z osłon i uskakiwanie przed atakami. Oprócz łupów (zwłaszcza uzbrojenia i elementów pancerzy), nagrodą za zwycięstwa w potyczkach i realizowanie misji są punkty doświadczenia, które inwestujemy w poprawianie statystyk postaci.

Z pewnością to interesująca alternatywa dla miłośników strzelanek RPG, zdecydowanie odmienna od tego, czego można doświadczyć w „Cyberpunk 2077” i skoncentrowana o wiele bardziej na rozwoju fabuły i widowiskowych scenach, a także sekwencjach zręcznościowych.

Gra została wydana na 29 lipca 2021 roku na PC, Xbox One i Xbox Series X|S.


Źródło: Xbox (YouTube)