Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Wkrocz na Zakazaną polanę

Utrzymane w słowiańskiej estetyce i tematyce “Stworze” Grzegorza Arabczyka, hit Wspieram.to, któremu udało się zebrać niemal 700% środków potrzebnych do wydania tytułu oraz zgarnąć wiele pozytywnych recenzji; doczekało się pierwszego rozszerzenia – “Zakazanej polany” – wprowadzającej do gry nowe rozwiązania mechaniczne, lokację czy postać (tytułowego Stworza).

Stworza stają do bezpośredniej walki!

Dodatek “Zakazana Polana” wprowadza kilka nowych rozwiązań mechanicznych, takich jak Karty Praw, czy nowy sposób na ukończenie Misji, możliwa staje się również bezpośrednia walka pomiędzy Stworzami, a szeregi słowiańskich demonów zasila nowe Stworze: Drugost.

Zmianie ulega również mapa, na której pojawia się nakładka z grafiką nowej lokalizacji. Na Zakazaną Polanę można się udać, by prosić o pomoc Peruna lub Welesa. Bogowie są kapryśni i rzadko udzielają łask, natomiast chętnie wtrącają się w sprawy Stworzy ustanawiając nowe prawa…

Zawartość pudełka:

• 16 kart Praw Peruna i Welesa
• 16 kart Tali Misji Drugosta
• 7 kart nowych Wydarzeń
• 4 karty Misji zastępujące 4 karty Misji z podstawki
• 5 kart Akcji zastępujących karty akcji z podstawki
• Nakładka na mapę z Zakazaną Polaną (na gumowym podkładzie, guma 1 mm)
• Karta postaci Drugosta
• Kartonowa postać do poruszania + plastikowa podstawka do niej
• 4 kartonowe, dwustronne żetony Drugosta
• Instrukcja

Dodatkowo do kupienia w przedsprzedaży będą:

• Figurka Drugosta w pudełku (normalnie dostępna do kupienia osobno)
• 2 dodatkowe Karty Zadań (x2)
• 2 dodatkowe Wydarzenia

Karty Praw:

Na środku mapy umieszczamy nakładkę z grafiką Zakazanej Polany. Do tej lokacji gracze mogą się udać wybierając jedną z kart Akcji. Ruch do tej Lokacji nie wymaga znaczników Oddziaływania (w tej lokacji nie mieszkają ludzie), nie wykonujemy tu też żadnych testów. Gdy się pojawimy na Zakazanej Polanie, dobieramy z tali Kartę PrawWelesa lub Peruna (w zależności od karty akcji, dzięki której tu trafiliśmy). Kartę ze specjalnymi efektami kładziemy koło swej postaci.

Nowe karty akcji: Starcie

• Nowa Karta zastępuje Kartę Akcji Odpoczynek.
• Po wybraniu tej akcji Stworze przesuwa się do Lokacji, gdzie przebywa Stworze jakie chce zaatakować. Testujemy pojedynek. Porę dnia dla testu wyznacza pora dnia karty Zadania, która leży w danej lokacji, zaś testowaną cechę wybiera Atakujący. Testy wykonuje się z jednej tali kart, najpierw karty dobiera atakujący (do wartości swojej cechy uwzględniając modyfikatory) później karty z tej samej tali dobiera Obrońca (do wartości swojej cechy uwzględniając modyfikatory). Następnie porównujemy dociągnięte karty.
• Pokonany jest automatycznie przesuwany (wygoniony) do najbliższej Lokacji (czyli z Wioski przeganiamy go do najbliższej Okolicy i na odwrót), poza tym zwycięzca decyduje czy odsłania kartę Siedziby pokonanego Stworza, czy też “wyłączna” jeden z jego działających Atrybutów. Na koniec zwycięzca zabiera pokonanemu jego 1 żeton Stworza.
• Jeśli w czasie rozgrywki zdobędziemy 3 żetony innych graczy (lub 2 innych graczy i 1 własny) możemy je odrzucić z gry, by zaliczyć swoją aktualną Misję.
• Ruch w celu pokonania innego Stworza i test z tym związany nie wymagają znaczników Oddziaływania, ponieważ nie dotyczą świata ludzi.

Zmiany w zasadach:

• Łączymy w jedno akcję Odpoczynek oraz akcję Siedziba.
• Nowe Kary Misji
• Nowe Karty Akcji
• Nowe Wydarzenia

Dodatek “Zakazana Polana” wprowadzenia kilka nowych rozwiązań mechanicznych, takich jak Karty Praw, czy nowy sposób na ukończenie Misji, możliwa staje się również bezpośrednia walka pomiędzy Stworzami, a szeregi słowiańskich demonów zasila nowe Stworze: Drugost – zgodnie z swoim charakterem będzie manipulował ludzkimi odczuciami (znacznikami oddziaływania leżącymi na planszy).