Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Zakazana polana wystartowała!

„Stworze” Grzegorza Arabczyka, którego druga edycja jest już praktycznie na wyczerpaniu (śpieszcie się zdobywać ostatnie sztuki!), wreszcie doczekała się pierwszego rozszerzenia, modulującego rozgrywkę, mapę i misje Stworzy. Dodatek uzupełnia grę między innymi o nową lokację, bezpośrednią interakcję między bohaterami, karty (boskich) Praw oraz Drugosta, zupełnie nowego Stworza.

Zawartość pudełka:

• 16 kart Praw Peruna i Welesa
• 16 kart Tali Misji Drugosta
• 7 kart nowych Wydarzeń
• 4 karty Misji zastępujące 4 karty Misji z podstawki
• 5 kart Akcji zastępujących karty akcji z podstawki
• Nakładka na mapę z Zakazaną Polaną (na gumowym podkładzie, guma 1 mm)
• Karta postaci Drugosta
• Kartonowa postać do poruszania + plastikowa podstawka do niej
• 4 kartonowe, dwustronne żetony Drugosta
• Instrukcja

Dodatkowo do kupienia w przedsprzedaży będą:

• Figurka Drugosta w pudełku (normalnie dostępna do kupienia osobno)
• 2 dodatkowe Karty Zadań (x2)
• 2 dodatkowe Wydarzenia

Cennik:

  • Do końca czerwca cena w przedsprzedaży: 59 zł
  • Od 1 lipca cena w przedsprzedaży: 69 zł
  • Sugerowana cena detaliczna: 79 zł

3

 

1

 

2

 

4

 

5

 

 

7

 

8

Karty Praw:

Na środku mapy umieszczamy nakładkę z grafiką Zakazanej Polany. Do tej lokacji gracze mogą się udać wybierając jedną z kart Akcji. Ruch do tej Lokacji nie wymaga znaczników Oddziaływania (w tej lokacji nie mieszkają ludzie), nie wykonujemy tu też żadnych testów. Gdy się pojawimy na Zakazanej Polanie, dobieramy z tali Kartę PrawWelesa lub Peruna (w zależności od karty akcji, dzięki której tu trafiliśmy). Kartę ze specjalnymi efektami kładziemy koło swej postaci.

Nowe karty akcji: Starcie

• Nowa Karta zastępuje Kartę Akcji Odpoczynek.
• Po wybraniu tej akcji Stworze przesuwa się do Lokacji, gdzie przebywa Stworze jakie chce zaatakować. Testujemy pojedynek. Porę dnia dla testu wyznacza pora dnia karty Zadania, która leży w danej lokacji, zaś testowaną cechę wybiera Atakujący. Testy wykonuje się z jednej tali kart, najpierw karty dobiera atakujący (do wartości swojej cechy uwzględniając modyfikatory) później karty z tej samej tali dobiera Obrońca (do wartości swojej cechy uwzględniając modyfikatory). Następnie porównujemy dociągnięte karty.
• Pokonany jest automatycznie przesuwany (wygoniony) do najbliższej Lokacji (czyli z Wioski przeganiamy go do najbliższej Okolicy i na odwrót), poza tym zwycięzca decyduje czy odsłania kartę Siedziby pokonanego Stworza, czy też “wyłączna” jeden z jego działających Atrybutów. Na koniec zwycięzca zabiera pokonanemu jego 1 żeton Stworza.
• Jeśli w czasie rozgrywki zdobędziemy 3 żetony innych graczy (lub 2 innych graczy i 1 własny) możemy je odrzucić z gry, by zaliczyć swoją aktualną Misję.
• Ruch w celu pokonania innego Stworza i test z tym związany nie wymagają znaczników Oddziaływania, ponieważ nie dotyczą świata ludzi.

Zmiany w zasadach:

• Łączymy w jedno akcję Odpoczynek oraz akcję Siedziba.
• Nowe Kary Misji
• Nowe Karty Akcji
• Nowe Wydarzenia

Dodatek “Zakazana Polana” wprowadzenia kilka nowych rozwiązań mechanicznych, takich jak Karty Praw, czy nowy sposób na ukończenie Misji, możliwa staje się również bezpośrednia walka pomiędzy Stworzami, a szeregi słowiańskich demonów zasila nowe Stworze: Drugost – zgodnie z swoim charakterem będzie manipulował ludzkimi odczuciami (znacznikami oddziaływania leżącymi na planszy).

Źródło: informacja prasowa