Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Gry

Zbliża się Ethnos!

Wielkimi krokami nadciąga „Ethnos” Paolo Mori od Portal Games, czyli pełnokrwista gra strategiczna w sztafażu fantasy. Z kolei rozgrywką rządzą mechaniki areacontrol i zagrywanie kart (po trosze też deck building’u) – i trzeba od razu przyznać, że to tytuł raczej dla wytrwałych i dynamicznie składających taktyki. U nas dopiero przyjdzie to oszacować, ale na zagranicznych portalach już uzyskuje wysokie noty i nie najmniejsze miejsca w rankingach. Co ciekawe, gra została zilustrowana przez Johna Howe, twórcę ilustracji do m.in. powieści „Władca Pierścieni”.

W grze „Ethnos” gracze walczą o poparcie gigantów, merfolków, rybaków, minotaurów i innych magicznych plemion, aby pomóc im przejąć kontrolę nad ziemią. Po „trzech wiekach” gry, ktokolwiek zebrał najwięcej sławy, wygrywa!

Kraina Ethnosto miejsce zamieszkania dwunastu nadnaturalnych plemion stworzeń, a zkażdego z nichgracz wybierasześć (pięć w grze dla dwóch/trzech graczy), a następnie tworzy sobie talię złożoną z stworzeń danego plemienia. Karty zaś są w sześciu kolorach, które pasują do sześciu regionów Ethnos. Wedle nich umieszcza się losowo trzy żetony chwały w każdym regionie, układając je od niskiego do wysokiego.

Każdy gracz rozpoczyna grę z jedną kartą w ręce, a następnie od czterech do dwunastu kart (podwójna liczbie graczy) jest umieszczonych odkrytą stroną na stole. Następnie gracz albo rekrutuje sojusznika, albo gra grupą sojuszników. W pierwszym przypadku dobiera się kartę odkrytą (bez wymiany z talii) lub górną kartę z talii zakrytych i dodaje się ją do ręki. W drugim przypadku wybiera się zestaw kart z ręki, pasujących albo do plemienia, albo do koloru, po czym zagrywa się je przed sobą, a następnie odrzuca wszystkie inne karty z ręki. Po wszystkim umieszcza się jeden lub więcej żetonów w regionie, który pasuje do koloru właśnie zagranej karty, i korzysta z mocy członka plemienia z najwyższej właśnie zagranej karty.

Pod koniec pierwszego wieku każdy, kto ma najwięcej żetonów w regionie, zdobywa chwałę. Po drugim wieku gracze z największą i drugą największą liczbą żetonów zdobywają chwałę równą wartościom pokazanym odpowiednio na pierwszym i drugim żetonie. Zawodnicy zdobywają podobne wyniki po trzecim wieku, wtedy każdy, kto ma największą chwałę, wygrywa.

Ethnos 1

 

Ethnos 2

 

Ethnos 3

 

Ethnos 4

 

Źródło: informacja prasowa