Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Z Polski

Do Federacji Fantastyki FALKON dołączają fantastyczni goście- czyli kto nas odwiedzi?

W pierwszy weekend listopada widzimy się na Targach Lublin S.A., które na ten czas staną się centrum Federacji Fantastyki Falkon. Jedna z targowych hal wypełni się kilkudziesięcioma wystawcami oferującymi książki, koszulki i inne fantastyczne gadżety. Tam znajdzie się także KID Zone, specjalne miejsce pełne atrakcji dla najmłodszych oraz strefa e-sportu. Druga hala stanie się gigantycznym GamesRoomem z ponad 300 tytułami czekającymi na wypożyczenie. Zasady rozgrywki każdej z nich chętnie wytłumaczą wolontariusze. Nie zabraknie także sal prelekcyjnych goszczących znanych autorów literackich, youtuberów, twórców gier oraz fanów, którzy podzielą się z Wami swoją pasją!

Oprócz tego do Waszej dyspozycji oddana zostanie szkoła programowa (Szkoła Podstawowa nr 20, naprzeciwko Targów), w której non stop będą rozgrywane sesje gier RPG i LARPy. Organizatorzy oferują też bezpłatne noclegi dla każdego uczestnika w Szkole Podstawowej nr 31(ul. Lotnicza 1).

Program imprezy dostępny jest pod adresem: www.falkon.co/program 
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie głównej imprezy: www.falkon.co

Dołącz do Federacji, przyjedź na Falkon i poczuj Fantastykę na własnej skórze. Już teraz łączymy się na Facebooku i ogłaszamy, kto pojawi się na Falkonie!

Zapraszamy wszystkich do dołączenia do Federacji Fantastyki Falkon już teraz, poprzez „wzięcie udziału” w naszym wydarzeniu na Facebooku! Możecie to zrobić klikając w link: https://www.facebook.com/events/1464947063626734/

Program Falkonu już dostępny!
Opublikowana została tabela programową tegorocznego Falkonu. Jest to program wstępny, który może ulec jeszcze drobnym zmianom. Dodatkowo będziemy sukcesywnie dodawać kolejne atrakcje, m. in. te związane z grami planszowymi.
Mamy nadzieję, że przygotowany program przypadnie wszystkim do gustu i spotkamy się wspólnie już 3 listopada, by przeżyć fantastyczne chwile podczas XVIII edycji Festiwalu Fantastyki Falkon.
Tabelę znajdziecie pod adresem: http://falkon.co/program/

Na tegorocznym Falkonie grono znamienitych osobowości reprezentować będą:

ANDRZEJ PILIPIUK 
Na rynek weszły już pięćdziesiąt dwie książki podpisane jego nazwiskiem (w tym dziewiętnaście tomów cyklu „Pan Samochodzik”, pod którymi podpisał się pseudonimem: Tomasz Olszakowski). Ma na swoim koncie Nagrodę im. Janusza A. Zajdla oraz cztery nagrody Nautilusa.
Z wykształcenia archeolog, z zamiłowania gawędziarz. Mówi o sobie, że jest „największym piewcą polskiej wsi od czasów Reymonta”. Twórca niezapomnianej postaci Jakuba Wędrowycza i niezliczonych opowiadań.

ANETA JADOWSKA
Doktor nauk humanistycznych, pisarka i publicystka, autorka serii o Dorze Wilk, miłośniczka popkultury. Debiutowała opowiadaniem „Kalejdoskop” na łamach „Science Fiction Fantasy i Horror” w 2004 roku, by na kilka lat zostawić literaturę dla pracy naukowej i doktoratu z polskiej literatury współczesnej. Wróciła na dobre na łamy literatury i fantastyki w 2012 roku, kiedy wydała swoją debiutancką powieść, „Złodzieja dusz”, pierwszą z sześciu tomów przygód policjantki-wiedźmy, Dory Wilk. Ukazały się już: „Bogowie muszą być szaleni”, „Zwycięzca bierze wszystko”, „Wszystko zostaje w rodzinie”, „Egzorcyzmy Dory Wilk” i „Na wojnie nie ma niewinnych”. Po nich nastąpiła seria szamańska – „Szamański blues” i „Szamańskie tango” – oraz seria o Nikicie, którą tworzą powieści „Dziewczyna z Dzielnicy Cudów” oraz „Akuszer bogów”. Jako że jest entuzjastyczną pracoholiczką, pracuje już nad kolejnymi projektami

MARCIN PRZYBYŁEK
Pisze fantastykę naukową i prowadzi prelekcje o nauce. Jego druga osobowość jest lekarzem i prowadzi treningi rozwoju osobowości w swojej firmie Hekson. Wyjadacz konwentowy. Przyznaje, że jeszcze żaden konwent go nie zmęczył, choć po ubiegłorocznej edycji trudno nam w to uwierzyć.
W 2013 roku wydał razem z Janem Madejskim grę Gamedec nawiązującą do jego książek z cyklu o takim samym tytule, słynie również z dwóch tomów „Orła Białego”.

KLAUDIA HEINTZE
Dobry duch polskiego fandomu. Wieloletnia prezes Śląskiego Klubu Fantastyki, organizatorka niezliczonych konwentów, koordynatorka Seminariów Literackich, Asuconów i Polconów. Główna koordynatorka jubileuszowego trzydziestego Polconu. Członek zarządu Związku Stowarzyszeń „Fandom Polski”. Erudytka i tłumaczka. Ceniona prelegentka i panelistka specjalizująca się w tematach literackich, mitologicznych i psychospołecznych.

MARTA KŁADŹ-KOCOT
Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, autorka książki „Dwa bieguny mitopoetyki. Archetypowe narracje w twórczości Johna Ronalda Reuela Tolkiena i Stanisława Lema” oraz artykułów o twórczości m.in. Ursuli K. Le Guin, C.S. Lewisa i Andrzeja Sapkowskiego. Należy do Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Wyposażona w ostry redaktorsko-korektorski pazur, jest jednak w zasadzie niegroźna. Nałogowa czytelniczka tropiąca z zapałem relacje fantastyki i mitu. Opublikowała dotychczas opowiadanie „Morze dziwnych opowieści”, a powieść „Noc kota, dzień sowy” już niedługo czeka się publikacji w wydawnictwie Genius Creations.

SIMON ZACK
Twierdzi, że idea e-pisania narodziła się w nim w chwili, gdy pierwszy raz wziął do rąk swój czytnik e-booków. Pomyślał wtedy, że wspaniale byłoby przeczytać na nim coś swojego. Od tego wszystko się zaczęło. Śledząc jego wpisy, fanpage, zdjęcia i opowiadania macie możliwość podejrzeć, jak pracuje, zmienia się i rozwija pisarz. Publikuje zarówno prace z samych początków swojej pisarskiej przygody, sprzed kilkunastu lat, jak i te najaktualniejsze.

MIROSŁAW GOŁUŃSKI
Doktor, badacz literatury, od dłuższego czasu zafascynowany fantastyką wszelkiej maści ze szczególnym uwzględnieniem historii z jednej strony i gatunkowych hybryd z drugiej. Maniakalny czytelnik „Uczt Wyobraźni” i „Artefaktów” – poszukiwacz literackich perełek. Stały recenzent „Szortalu”. Na co dzień animator bydgoskiego Centrum Kultury Fantastycznej i współorganizator Trójkąta Fantastycznego.

KAMIL MUZYKA
Zmora fandomu i człowiek-orkiestra. Doktorant Polskiej Akademii Nauk, badacz stanu techniki, prawnik, szkoleniowiec, tłumacz i popularyzator nauki zaangażowany w projekty naukowe i legislacyjne w Polsce i na świecie. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego, National Space Society i Haskiej Grupy Roboczej ds. Zarządzania Surowcami Kosmicznymi. Ukończył staż naukowy w IEET. Z powołania ratownik-ochotnik, z pasji majsterkowicz, z zamiłowania psuj. Kociarz i kolekcjoner anegdot. Jego największymi pasjami są militaria, robotyka, transhumanizm i kosmonautyka. Na te tematy publikował też w „Kosmonaucie”, „JET”, „Kosmonautyce”, „Space Review”, „Freelab” oraz recenzowanych publikacjach naukowych. Uwielbia hard SF i cyberpunk. Laureat konkursu Okiem na Horror oraz Fantastyczni 2012 Niezależnego Zrzeszenia Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.

AGNIESZKA HAŁAS
Rocznik ’80, z wykształcenia doktor nauk biologicznych, aktualnie tłumaczka i autorka fantastyki. W dorobku ma ponad dwadzieścia opowiadań opublikowanych w czasopismach i antologiach, zbiory opowiadań „Między otchłanią a morzem” (2004) i „Po stronie mroku” (2012), trzytomowy cykl dark fantasy „Teatr węży” oraz powieść „Olga i osty” (2016). Laureatka I miejsca w konkursie literackim Horyzonty Wyobraźni (2010). Od 2011 r. kieruje działem literackim magazynu internetowego „Esensja”. Nominowana do nagród: Nautilus (2003), Nagroda Literacka im. Jerzego Żuławskiego (2017) i dwukrotnie do Śląkfy w kategorii Twórca Roku (2013, 2016). Kocha góry i koty

LESZEK BŁASZKIEWICZ
Studiował astronomię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie obronił doktorat w 2001 roku. Jego specjalnością naukową jest radioastronomia. Od 15 lat mieszka w Olsztynie i pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazruskim oraz w Olsztyńskim Planetarium. W ostatnich latach zajmował się budową i uruchamianiem teleskopów radiowych wchodzących w skład europejskiego systemu LOFAR. Obecnie prowadzi, przy użyciu tego instrumentu, obserwacje i badania pulsarów. Bardzo duży nacisk kładzie na popularyzację nauki, a jako wielki fan fantastyki (głównie SF) prowadzi popularnonaukowe prelekcje i pokazy podczas konwentów miłośników fantastyki, które cieszą się wielkim powodzeniem. Pisuje okazjonalnie felietony i od 6 lat prowadzi audycję radiową „Między Nauka a Fikcją” w której podejmuje tematy z pogranicza nauki i fantastyki. Jest też miłośnikiem muzyki elektronicznej.

JACEK ŁUKAWSKI
Autor związany z wydawnictwem SQN. Jego debiutancka powieść „Krew i stal”, stanowiąca pierwszy tom cyklu Kraina Martwej Ziemi, ukazała się w lutym 2016 roku. Tom drugi: „Grom i szkwał” w marcu 2017. Urodził się w Kielcach,
z zawodu jest grafikiem komputerowym. Gdy nie miał jeszcze obowiązków, a miał czas, machał mieczem i strzelał z dział czarnoprochowych. Hartował ciało i ducha w organizacji strzeleckiej, brał udział w zawodach sprawnościowych i ćwiczył karate. Próbował też jeździć konno. Zwiedzał Polskę autostopem i na motocyklu. Zaczytywał się w książkach historycznych i klasycznym fantasy. Jest laureatem wojewódzkiego konkursu. Talenty 2000. Napisał cykl opowiadań, które pojawiły się drukiem w antologii Gawędy motocyklowe. Współtworzył kwartalnik motocyklowy „Swoimi Drogami”. Wraz z żoną mieszka w pobliżu chęcińskiego zamku.

WITOLD JABŁOŃSKI
Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim, sekretarz Jerzego Andrzejewskiego, w latach 1995–1997 dziennikarz i recenzent teatralny Gazety Wyborczej oraz publicysta dodatku kulturalnego „Verte”. Od 1998 dyrektor Wydziału Kultury i Sztuki w łódzkim urzędzie miejskim, od 1999 do 2003 dyrektor Śródmiejskiego Forum Kultury, zwolniony z tej posady przez prezydenta Jerzego Kropiwnickiego. Zdaniem pisarza, jest to wynik oskarżeń o antykościelność powieści Uczeń czarnoksiężnika. Z drugiej strony rzecznik prezydenta Łodzi twierdził, stało się tak ponieważ dom kultury nie przynosił spodziewanych dochodów.Członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich od 1996 roku. Laureat nagrody Towarzystwa Kultury Teatralnej za osiągnięcia w dziedzinie „prasa popularyzatorem teatru”. Powieść Fryne hetera była nominowana do Nagrody im. Jerzego Żuławskiego.

TOMASZ DUSZYŃSKI
Dziennikarz (pracował w RMF FM i Radiu Aplauz), pisarz, scenarzysta gier komputerowych, a w wolnych chwilach maratończyk. Współtwórca wrocławskiego Tramwaju Gwiazd – wyjątkowego projektu, w ramach którego do ruchomej alei gwiazd zapraszane były gwiazdy filmowe, muzyczne i sportowe. Debiutował zbiorem opowiadań Produkt uboczny. Od tamtej pory opublikował kilka powieści i kilkanaście opowiadań fantastycznych. Jest także autorem książek dla dzieci i młodzieży oraz legend związanych z regionem, w którym mieszka. 30 sierpnia miała premierę jego najnowsza powieść „Impuls”, wydana przez wydawnictwo SQN.

TOMASZ MARCHEWKA
Urodzony w Krakowie, rocznik ’87. Jako dziecko zamiast strażakiem chciał zostać hackerem. Jest scenarzystą w studiu CD PROJEKT RED – pracował nad grą „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, a także nad dodatkiem „Krew i Wino”. W maju ukazała się jego debiutancka powieść „Wszyscy patrzyli, nikt nie widział”. Poza pisaniem, entuzjasta dobrej kawy, sztuk walki i kolekcjoner tuszu pod skórą.

BŁAŻEJ AUGUSTYNEK
Quest Designer w CD PROJEKT RED. Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i współautor książki “Olbrzym w cieniu: Gry wideo w kulturze audiowizualnej”. Pracę w branży gier zaczął w 2011 roku w studio Reality Pump. Brał udział w zakładaniu krakowskiego oddziału CD PROJEKT RED gdzie jako Quest Designer pracował nad grą “Wiedźmin 3: Dziki Gon” oraz nad dodatkiem “Krew i Wino”.

JAKUB „DEM” DĘBSKI
Autor komiksów z serii Demland, tak papierowych, jak i tych w internecie, znanych także pod nazwą “Duże Ilości Naraz Psów”. We wrześniu wydał swój pierwszy gruby album komiksowy pod tytułem “Jeże”. Poza tym, twórca humorystycznych serii “Star Trek Przerobiony”, “Ogarnij Się” i innych na youtubowym kanale dem3000. Od kilku lat także amatorski krytyk filmowy na swoim fanpage’u “Kinowy Ekspres” i w różnych seriach wideo.

WOJCIECH RZADEK
Rocznik 80’. Krakus. MistrzGry, Game Designer, Product Manager, Trener. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Od 24 lat zajmuje się wszelkiego typu rozrywką interaktywną: grami RPG, grami planszowymi, LARP’ami, grami terenowymi i symulacyjnymi. Od 20 lat aktywny i czynny MG. Jest autorem czterech gier planszowych: „Rice Wars”, „Abetto”, „Astro Jam” oraz „W pustyni i w puszczy”.Poprowadził na konwentach ponad 300 punktów programu: prelekcji, warsztatów i konkursów (głównie o RPG). Jest członkiem grupy kreatywnej LansMacabre. Od 2011 roku organizator konkursu Puchar Mistrza Mistrzów.Jest laureatem większości nagród i konkursów związanych z grami fabularnymi:Laureat nagrody Śląkfa 2014 w kategorii Fan Roku, Trzykrotny zdobywca Pucharu Mistrza Mistrzów: w 2003, 2004 oraz 2009 roku. Siedmiokrotny finalistatego konkursu, Zwycięzca konkursu dla MG, Złote Kości 2013, Zwycięzca konkursu dla MG – Złote Topory 2010, Wyróżniony w konkursie Quentin 2009, Zwycięzca Konkursu GRAMY! w 2006, Zwycięzca Konkursu Archipelag na najlepszą drużynę – 2016, Prelegent Roku 2010 w konkursie organizowanymprzez platformę Master Mind.Prowadzi własną działalność ADMONDO, która zajmuje się projektowaniem gier oraz szkoleniami w połączeniu z szeroko pojętą rozrywką interaktywną dla biznesu. Od 2015 współpracujeteż z wydawnictwem FoxGames jako wydawca gier planszowych.

ARTUR “DZIKOWY” OLCHOWY
Bezczelny gówniarz z Warszawy, któremu się wydaje, że jest pisarzem. Współtwórca GOREktywu i emerytowany stołeczny konwentorob. Prywatnie usłużny niewolnik świnek morskich – liczy na dobrą posadę w Nowym Porządku, gdy już przejmą władzę nad światem. Nie lubi o sobie pisać w trzeciej osobie, prawda, Arturze?
Prawda.

RADEK RAK
Lekarz weterynarii, pracuje w swoim zawodzie. Dębiczanin, ale ostatnio przypadkiem został krakowianinem. Za swoją drugą powieść, „Puste niebo”, otrzymał nominację do tegorocznego Zajdla i Złote Wyróżnienie w Nagrodzie im. Jerzego Żuławskiego. W tych rzadkich chwilach, kiedy nie leczy zwierząt, pije dobrą herbatę i czyta dziwne rzeczy.

MARCIN PODLEWSKI
Miał zostać operatorem obrabiarek skrawających. Zdał jednak na filozofię, by wreszcie wylądować na studiach dziennikarskich. Nadal czuje jednak sentyment do smarów, zgrzebnych drelichów i noży kątowych tnących stal na śrubki. Debiutował sto lat temu na łamach magazynu LAMPA Pawła Dunina-Wąsowicza, by zapaść na kilka lat na twórczy stupor. Jak sam mówi, reset przeżył w trakcie pisania Happy END — swojej debiutanckiej powieści, mieszaniny horroru, fantastyki i postapo wydanej w 2013 roku. W tym samym roku opowiadaniem Edmund po drugiej stronie lustra (nominacja do Nagrody Zajdla 2013) wygrał konkurs na XXX-lecie Nowej Fantastyki. Do space opery przymierzał się długo. Przygotowanie pełnego researchu książki zajęło mu sporo czasu: poczynając od realnie istniejących galaktycznych map, przez całą strukturę opisywanego świata, po zagadnienia astronautyki kończąc. Tak powstał Skokowiec — pierwsza część planowanej tetralogii Głębia o świecie, w którym opanowana niegdyś przez ludzi Droga Mleczna została zniszczona niemal w stu procentach przez serię potwornych wojen, a nadprzestrzenne skoki przez tytułową Głębię mogą prowadzić do zgubnego w skutkach szaleństwa. Skokowiec był nominowany do Książki Roku 2015 Nowej Fantastyki. Seria Głębia to zdecydowanie jedna z największych niespodzianek w rodzimej fantastyce w ostatnich latach. Autor mieszka z żoną, synkiem i Prozakiem: kociakiem antydepresyjnym, którego rodzina przygarnęła po stracie Nerwosola.

PIOTR WŁUCZKOWSKI
Dziennikarz i YouTuber z przymrużeniem oka traktujący rzeczywistość. Zakręcony na punkcie gier i fantastyki spec od historii warcrafta, znany ze swoich filmów, w których krótko i z humorem przybliża losy tego uniwersum. Autor serii artykułów „Fantastyczne Stworzenia: o pochodzeniu gatunków”, dotyczących korzeni kultowych istot z krain fantasy.

OLEKSANDR NEVSKIY
Ukraiński autor gier planszowych. Założyciel jednego z pierwszych wydawnictw na Ukrainie – IGames. Autor takich gier jak Mysterium (Tajemnicze domostwo), Moja farma, W cieniu tronu czy Piraci 7 mórz. Podczas Falkonu Oleksandr zaprezentuje swoje najnowsze tytuły – Iron Will, X Code, Dodatek do gry Tajemnicze domostwo oraz Divinationacademy!

SŁAWOMIR NIEŚCIUR
Rocznik 1973. Z wykształcenia prawnik, z zawodu urzędnik. Literaturą zafascynowany mniej więcej od siódmego roku życia, kiedy to poheroicznych bojach przedarł się przez znaleziony na strychu, doszczętnie sczytany i lekko nadgryziony przez myszy egzemplarz „Krzyżaków”. Pierwsze opowiadanie wystukał na tablecie za pomocą dotykowej klawiatury w spartańskich warunkach wsi polskiej bez dostępu do technologicznych udogodnień. Popełnił wiele zbrodni, na razie tylko wirtualnych. Miłośnik gier komputerowych, zapamiętały kinoman, trochę kociarz. Rozpoczynał swoją stalkerską przygodę, zagryzając płyn „Lugola” „pszczółką”.
Resztę życia najchętniej spędziłby gdzieś na Alasce, w wygodnym fotelu, z zapełnionym e-bookami czytnikiem, drzemiącym na kolanach kotem oraz kubkiem mocnej kawy w zasięgu ręki. Mieszka w Lublinie wraz z żoną i synem.

PIOTR GÓRSKI
Fan fantastyki od wczesnych lat dziecinnych. Sporadycznie autor. Elektor Nagrody im. Jerzego Żuławskiego. Prowadzi blogaziutasiedziwi.blogspot.com, pisze publicystykę do Smokopolitana.Uważa, że fantastyka to najlepsze, co mogło się przydarzyć kulturze.

W strefie e-sportu znaleźli się:

Grzegorz Olifirowicz
Zawodowo przekłada świat gier na język ludzki. A w zasadzie biznesowy. Zajmuje się grywalizacją, czyli wykorzystaniem elementów gier
w biznesie. Autor książki „Gamifikacja – 100 sposobów gamifikacji Twojego biznesu”. Prowadzi działalność konsultacyjną dla przedsiębiorców, pomagając im usprawnić ich projekty. Członek zarządu Fundacji TEAM Teatrikon, bloger, trener umiejętności miękkich (zwłaszcza komunikacji), absolwent anglistyki, członek honorowym Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Lublin, albo, jak sam o sobie mówi: “zwykły-niezwykły gość z Lubelszczyzny”.Nie lubi nudy. Pomagał w realizacji kilkunastu projektów animacyjno-szkoleniowych
i prowadził szkolenia wzdłuż i wszerz całego kraju, zarówno dla polskich, jak i dla zagranicznych odbiorców.Wolny czas spędza grając w gry lub czytając literaturę fantasy, a także, jak nieśmiało przyznaje, tworzy własne teksty.
Paweł Niewęgłowski
CEO firmy programistycznej DevUp tworzącej oprogramowanie VR/AR. Lider społeczności IT dev.js Poland, współpracującej z Microsoft i Google. Wydawca prasy dla branży informatycznej. Organizator meetupów i konferencji technologicznych. Mentor startupów inwestujący w projekty we wczesnym stadium rozwoju.

Tegoroczni streamerzy to:

RainbowSix Siege
Marcin Marciu Prusinowski
Polski komentator ESL dla RainbowSix: Siege na PC. Swoją przygodę z ESL zaczął 6 lat temu, w wieku niespełna 20 lat. Od tego momentu grał w wiele strzelanek w tym Battlefield 3; Battlefield Hardline; Battlefield 4 oraz RainbowSix: Siege. Do chwili obecnej już dwukrotnie prowadził Mistrzostwa Polski w RainbowSix: Siege na PC zarówno w części kwalifikacyjnej (online) jak i LAN (offline). Był również głównym komentatorem w rozgrywkach Mistrzostw Polski R6S na PS4 podczas wydarzenia Good Game Expo. Miał przyjemność komentować Ligę Challenger oraz Pro Ligę, której jest oficjalnym, znanym obserwatorem. Od kilku lat prezentuje niezmiennie wysoki poziom jako zawodowy streamer, komentator oraz caster rozgrywek esportowych w RainbowSix: Siege. Sam również jest utalentowanym graczem, zdobywającym topowe rangi w niemal każdym sezonie.

Counter-Strike: Global Offensive
Krystian “Radowity” Nguyen
Ma na imię Krystian, w internecie jest znany jako Radowity. Gracz Counter-Strike’a od 2014 roku. Posiada szerokie doświadczenie
w e-sporcie, nie tylko jako komentator, ale też uczestnik rozgrywek. Doskonała dykcja i urok osobisty – to cechy, które wyróżniają go
w branży.
Mateusz “HaX” Ogonowski
Perkusista z wyboru, twórca muzyki, student psychologii, komentator z pasji, gracz. Miłośnik e-sportu, gier mmorpg i gotowania. Swoją przygodę z e-sportem rozpoczął już dawno, bo ponad 10 lat temu – wtedy właśnie zaczął interesować się Counter Strike i profesjonalną grą. Po krótkiej przygodzie na półprofesjonalnej scenie został zauważony przez organizacje TDX i ESC, które skłoniły go, by rozwijał się jako komentator.

Ruszyły zapisy do konkursu Kosplay!
Konkurs Kosplay to fantastyczna maskarada przeznaczona dla twórców przebrań z gier, książek, filmów, anime i komiksów. To dzięki nim – zarówno cosplayerom, jak i osobom projektującym z własnej wyobraźni – postaci z fantastycznych światów stają się na chwilę częścią rzeczywistości. W tym roku cały Falkon stanie się show pełnym pięknych strojów, świateł i opowieści. Zdecydowaliśmy się na bardziej otwartą formułę, wpisującą się w naszą wizje Falkonu jako imprezy interaktywnej. Wszelkie szczegóły możecie znaleźć w regulaminie konkursu. Zgłoszenia uczestników przyjmujemy do 26 października.

Falkon na zdjęciach
Do 20 października mogą zgłosić się fotografowie, którzy uwiecznią tegoroczny Falkon. Formularz znajduje się pod adresem http://falkon.co/zgloszenie-fotografa/.

Ruszyły zapisy na konkurs NERD – konkurs dla graczy!
NERD to konkurs na najlepszego gracza RPG. Podczas tegorocznego falkonu będzie odbywała się jego VII edycja. Zapisy prowadzimy po przez formularz na naszej stronie internetowej.
Zapraszamy wszystkich graczy, pokażmy siłę RPG!

Przedstawiliśmy także gości strefy e-sport:

Mikołaj “Silv4n” Sinacki
Zajmuje się streamowaniem oraz komentowaniem rozgrywek League of Legends – to jego pasja i droga rozwoju. Interesuje się szeroko rozumianym e-sportem, nie ograniczając swojej uwagi tylko do jednej gry. Ponadto jest wiernym fanem literatury z gatunku Dark Fantasy oraz Science-Fiction, a także fascynuje go język i kultura Japonii.

Jakub “Lonely” Wójcik
To streamer zajmujący się szeroko pojętą tematyką gier komputerowych. Największą uwagę poświęca grze Counter Strike oraz najpopularniejszym nowościom. Ma 18 lat i uwielbia zarażać ludzi pasją do e-sportu oraz uświadamiać starsze pokolenia, że sport elektroniczny nie niesie za sobą negatywnych skutków, a wręcz pomaga graczom w rozwoju wielu przydatnych w życiu umiejętności.

Dawid “Noxy” Danieluk
Jest YouTuberem, streamerem i coachem, związanym głównie z League of Legends. Swój kanał założył w 2013 roku, a pierwsze nagrane wideo pojawiło się dwa lata później. Od tamtego czasu na swoim koncie zgromadził ponad 58 tysięcy widzów. Poza działalnością “medialną” angażuje się w organizację turniejów online.

Adrian Kostrzębski
Organizator Intel Extreme Masters 2017, rzecznik prasowy ESL Polska i jedna z najważniejszych figur na polskiej scenie e-sportowej.Z branżą związany od kilkunastu lat, wcześniej również jako prezenter i komentator Counter-Strike’a.

Komentatorami streamów League of Legends zostali:

Karol “Kasar” Suchecki
Komentowaniem zajmuje się od trzech lat. Przez ten czas komentował mniejsze turnieje, takie jak “Zgrane Granie” lub Projekt TDX, ale ostatnio można go było również posłuchać na UMCS Tournament 2017.

Kamil “Recker” Penier
E-sportem zajmuje się od czterech lat, ale komentowaniem zaczął interesować się znacznie wcześniej. Sam również gra na dobrym poziomie w niemal wszystkie popularne tytuły e-sportowe oraz spędza długie godziny na analizie rozgrywek profesjonalistów. Od niedawna ma okazję wykorzystywać nabytą wiedzę w praktyce. Jego największym hobby poza światem wirtualnym jest gra w siatkówkę i wycieczki rowerowe.