Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Z Polski

Poznajcie twórców musicalu o Wiedźminie

Wszystkich fanów Wiedźmina zapraszamy do zapoznania się z ekipą twórców wiedźmińskiego spektaklu z Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej z Gdyni.

„Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty”.

Uniwersalne prawdy mają chyba to do siebie, że wszyscy je znają i rozumieją ale ze stosowaniem ich w życiu jest znacznie trudniej. Podobno każdy musi dojść do nich sam, swoją osobną, tylko jemu przeznaczoną drogą. Kiedy tak się stanie pojawia się poczucie zadziwienia. Pomimo, że od dawna znaliśmy wszystkie te magiczne sentencje, zdania i słowa dopiero teraz rozumiemy i odczuwamy ich sens naprawdę głęboko. Taką drogę przebywa Wiedźmin. Tęskni za dzieciństwem, którego nie miał, boi się odpowiedzialności, nieustannie walczy z potworami, nie bardzo wiedząc, czy ta walka ma jakieś znaczenie. Wie, że jedno z ostrzy miecza przeznaczenia było dla niego mało łaskawe.

Dotkliwie odczuwa zadane rany. Droga, którą musi przebyć jest nauką posługiwania się drugim ostrzem – tym, które pozwoli obronić się przed atakiem demona wygodnej samotności. Tak więc superbohater, z tej części świata, zbudowany z połączenia wrażliwości zachodu i wschodu. Mroczny, brutalny, zagubiony i rozdarty jak rasowy Słowianin. Mistrzowsko władający bronią i dążący ku jasnej stronie mocy jak przystało na przedstawiciela zachodu. Połączenie trudne i nieoczywiste ale jak widać po wielkim sukcesie książek Andrzeja Sapkowskiego świetne. Geralt z Rivii przemierza świat musicalu dark fantasy zaludniony potworami, magicznymi stworzeniami, rasami i krainami.
W innym wymiarze walczy o siebie i swoją (nieistniejącą jeszcze) rodzinę.

Wojciech Kościelniak

Adaptacja i reżyseria: Wojciech Kościelniak
Muzyka i kierownictwo muzyczne: Piotr Dziubek
Teksty piosenek Rafał Dziwisz wg pomysłu W. Kościelniaka
Choreografia: Liwia Bargieł
Scenografia i animacje: Damian Styrna
Kostiumy: Bożena Ślaga
Współpraca muzyczna: Dariusz Rożankiewicz
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Choreografia układów akrobatycznych: Mirosława Kister-Okoń
Choreografia walk: Artur Cichuta
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak
Asystent choreografa: Joanna Semeńczuk
Asystent kostiumografa: Kalina Konieczny
Realizacja animacji: Eliasz Styrna, Artur Lis ,Mateusz Kamiński, Sebastian Sroka
Realizacja świateł: Piotr Kuchta
Realizacja dźwięku: Mariusz Fortuniak,Maciej Chłopecki, Karolina Ankiewicz
Produkcja: Mirosław Niebodajew, Monika Bieszke ,Krystyna Jaworowska

Andrzej Sapkowski
Polski pisarz fantasy. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Jako twórca fantasy debiutował w roku 1986 na łamach „Fantastyki” opowiadaniem „Wiedźmin”, które zapoczątkowało cykl opowieści o białowłosym pogromcy potworów, Geralcie z Rivii. Saga Sapkowskiego uznawana jest przez krytykę za literacki fenomen lat dziewięćdziesiątych; każdy z jej tomów zajmuje najwyższe miejsca na listach bestsellerów. W roku 2002 ukazał się pierwszy tom trylogii husyckiej „Narrenturm”, a później tomy kolejne: „Boży bojownicy i Lux Perpetua”. Oprócz cyklu wiedźmińskiego i trylogii husyckiej Sapkowski jest też autorem eseju z mikropowieścią „Świat Króla Artura”. „Maladie” oraz leksykonu literatury fantasy „Rękopis znaleziony w smoczej jaskini”. Opowiadania spoza cyklu zostały zebrane w tomie „Coś się kończy, coś się zaczyna”. W 2005 roku jeden z najwybitniejszych polskich literaturoznawców i krytyków, prof. Stanisław Bereś, przeprowadził z Andrzejem Sapkowskim wywiad rzekę „Historia i fantastyka”, a w roku 2009 ukazała się ostatnia powieść twórcy „Wiedźmina”-„Żmija” Andrzej Sapkowski jest laureatem wielu nagród literackich polskich i zagranicznych, w tym Paszportu Polityki oraz pięciokrotnie nagrody im. Janusza A. Zajdla – za opowiadania „Mniejsze zło” (1990), „Miecz przeznaczenia” (1992), „W leju po bombie” (1993), oraz powieści „Krew elfów” (1994) i „Narrenturm” (2002). Jest drugim, po Jacku Dukaju najczęściej nagradzanym autorem w historii tej nagrody. W 2003 został nominowany do Nagrody Literackiej Nike za „Narrenturm”. W czerwcu 2009 r. jako pierwszy nie anglojęzyczny autor został nagrodzony David Gemmel Award for Fantasy za „Blood of Elves” – angielskie wydanie pierwszego tomu sagi o wiedźminie „Krew elfów”. Jego książki zostały przetłumaczone na blisko dwadzieścia języków.

Wojciech Kościelniak – Adaptacja i reżyseria

Reżyser, pedagog, aktor. Ukończył PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie – Wydziały Zamiejscowe we Wrocławiu. Występował na scenach teatralnych już od czwartego roku studiów (m.in. w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze i w Teatrze Polskim we Wrocławiu). Od 1995 roku reżyseruje muzyczne spektakle teatralne, koncerty piosenki aktorskiej i widowiska telewizyjne. W latach 2002– 2006 był dyrektorem Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, a w roku 2006 został Dyrektorem Artystycznym 27. Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Współpracuje również z Teatrem Muzycznym w Gdyni, w którym wyreżyserował znakomicie przyjęte musicale: „Hair” (zrealizowany ponownie w Gliwickim Teatrze Muzycznym), transoperę „Sen nocy letniej”, „Francesco”, „Lalka”, „Bal w operze”, „Chłopi”, „ Zły”. W Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu wyreżyserował m.in. „Idiotę”, „Frankensteina”, „Mistrza i Małgorzatę”. W Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu – „Ferdydurke”. W Teatrze im. J. Słowackiego wyreżyserował: „Ziemię obiecaną”, „Braci Dalcz i s-ka”, „Solaris”. W warszawskim Teatrze Syrena – musical „Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy” i „Karierę Nikodema Dyzmy”. We Wrocławiu zrealizował również widowisko „Kombinat” (na podstawie utworów zespołu Republika), prezentowane na Gali 23. Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2002 roku, widowisko „Tak jest” na podstawie utworów Jacques’a Brela (2013) „Operę za trzy grosze” Brechta – Weilla (2002, nagroda dla najlepszego spektaklu na 2. Festiwalu Teatrów Muzycznych Gdynia 2009), show muzyczne „Gorączka” na podstawie przebojów Elvisa Presleya (na zlecenie TVP z okazji jubileuszu czterdziestolecia wrocławskiego ośrodka Telewizji Polskiej), „Mandarynki i pomarańcze”-poezję Juliana Tuwima z muzyką Leszka Możdżera (Gala 24. Przeglądu Piosenki Aktorskiej, 2003), „West Side Story” (premiera na 25. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, 2004),„Galerię”-piosenki Jacka Kaczmarskiego (wydarzenie 25. Przeglądu Piosenki Aktorskiej) oraz „Scat, czyli od pucybuta do milionera” z muzyką Leszka Możdżera (2005)-pierwszy na świecie musical bez słów. Stale współpracuje też z uczelniami teatralnymi, w których wyreżyserował m.in. muzyczne wersje „Snu nocy letniej”, „Procesu”, „Ślubów panieńskich”, Niech no tylko zakwitną jabłonie”, „Cyberiady”, „Pibloktoq”. Jego poszukiwania twórcze konsekwentnie zmierzają w stronę nowego myślenia o teatrze muzycznym i są próbą wypełnienia luki pomiędzy operą i operetką a klasycznym musicalem broadwayowskim. Muzyczne adaptacje klasyki literackiej Wojciecha Kościelniaka spotkały się z dużym aplauzem publiczności i krytyków. W 2011 roku był nominowany do „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr” 2010. W roku 2015 uzyskał tytuł profesora sztuk teatralnych.

Piotr Dziubek – Muzyka i kierownictwo muzyczne

Kompozytor, aranżer, akordeonista i pianista, absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej – wieloletni wykładowca tej uczelni. Kompozytor muzyki do wielu spektakli teatralnych, m.in.: „Francesco”, „Lalka”, „Chłopi”, „Zły”(Teatr Muzycznyw Gdyni), „Balladyna”, „…np. Majakowski” (Wrocławski Teatr Współczesny),„Ferdydurke” (Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu), „Ziemiaobiecana” (Teatr im. Słowackiego w Krakowie), „Operetka” (Teatr Dramatyczny w Warszawie), „Frankenstein”, „Idiota”, „Ja, Piotr Riviere…” „Mistrz i Małgorzata” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu). Od wielu lat związany z Przeglądem Piosenki Aktorskiej, jako autor aranżacji, kierownik muzyczny i instrumentalista. Współtworzył m.in.: „Mandarynki i pomarańcze”, „Galerię”, koncert piosenek Marka Grechuty „Steruj krwią swoją do oceanu spokoju”, „Wiatry z mózgu…rewolucyjną!”, „Grę szklanych paciorków”, „Anioły w kolorze” z piosenkam Ewy Demarczyk, „Tak jest” – piosenki Jacques’a Brela. W 2001 r. wydał autorską płytę akordeonową „Tchnę”. Współpracował przy nagraniach płyt m.in: z Justyną Steczkowską –„Alkimia”, Arturem Lesickim-„Acoustic Harmony”, a także z Katarzyną Groniec (był kompozytorem, aranżerem i producentem płyt: „Emigrantki”, „Przypadki”, „Na żywo”) oraz Magdaleną Kumorek –„Śmiercie” z tekstami Bolesława Leśmiana. Piotr Dziubek jest również autorem muzyki do filmów m.in.: „Włatcy móch”, „1000 złych uczynków” oraz wielokrotnie nagradzanego na festiwalach polskich i zagranicznych polsko-rumuńskiego filmu „Droga na drugą stronę”, za który otrzymał nagrodę indywidualną za muzykę na 37. Gdynia Film Festival. W 2014 roku Kapituła im. Aleksandra Bardiniego przyznała mu swoją nagrodę i Dyplom Mistrzowski. W tym samym roku Piotr Dziubek został nagrodzony na 6. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia za najlepszą muzykę i ścieżkę dźwiękową do przedstawienia „Ja, Piotr Riviere…”, a także otrzymał Wrocławską Nagrodę Muzyczną w kategorii Muzyka.

Rafał Dziwisz – Teksty piosenek
Aktor, wykładowca krakowskiej PWST, autor tekstów i przekładów. Absolwent PWST w Krakowie (1988). W latach 1988-2000 występował na deskach Teatru Ludowego w Krakowie. Jest autorem tekstów piosenek do musicali w reż. Wojciecha Kościelniaka, zrealizowanych w Teatrze Muzycznym w Gdyni („Lalka”, „Chłopi”, „ Zły”). W Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu („Idiota”, „Frankenstein”, „Mistrz i Małgorzata” wg M. Bułhakowa–w tym przedstawieniu gra gościnnie Mistrza), w Teatrze Syrena w Warszawie („Kariera Nikodema Dyzmy”), w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu („Ferdydurke” i „Summertime”), w PWST w Krakowie („Proces”), PWSFTiTV w Łodzi („Cyberiada”) i w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie („Ziemia Obiecana”, „Bracia Dalcz i S-ka”). Napisał tłumaczenia tekstów piosenek do spektakli w reżyserii Konrada Imieli w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu („Ścigając zło – rewia sensacyjna piosenek z filmów o Bondzie” i „Rat Pack, czyli Sinatra z kolegami”) i w reżyserii Janusza Szydłowskiego w Teatrze Bagatela w Krakowie („Tajemniczy Ogród”) i w Operze Krakowskiej („Mały Lord”). Od 2000 roku jest aktorem Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, gdzie gra m.in. w spektaklach: „Wyzwolenie” (reż.Radosław Rychcik), „Bóg Mordu” (reż. Marek Gierszał), „Pinokio” (reż. Jarosław Kilian). Gościnnie występuje w Teatrze Stu w Krakowie.

Liwia Bargieł – choreografia

Tancerka, choreografka, absolwentka Trinity Laban w Londynie. Jest autorką choreografii do spektakli teatralnych: „Ce bordel formidable/ extravaganza”, „Joanna Szalona. Królowa”, „Otello” (reż. W. Raźniak), „Opowiadania Brazylijskie” (reż. Marcin Hycnar), „Demon Teatru, czyli mniejsza o to” (reż. Andrzej Domalik). Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Jako tancerka występowała w spektaklu „Przemiany” w choreografii Carolin Finn, „Hommage a Tadeusz Kantor”, Mikołaja Mikołajczyka, „Family Affair „kolektywu Zimmer Frei, „Operze kolejowej” Grzegorza Laszuka (Komuna// Warszawa), „Sideways Rain” Guilherme Botelho. Jej zainteresowania skierowane są również w stronę projektów interdyscyplinarnych. W ramach projektu Modular Light Cloud stworzyła performans „Glow”. Wraz z Martą Mielcarek współtworzyła performans „Pozycja” początkowa wertykalna”. Na zamówienie Festiwalu Warszawska Jesień’16 razem z Lilianną Krych, przygotowała interpretację partytury graficznej Corneliusa Cardew Treatise- na chór, tancerkę i dyrygentkę. Reżyserka i choreografka spektaklu „Iluminacje i Witzelsucht” wyprodukowanego w ramach Projektu Zero w Collegium Nobilium.

Damian Styrna – Scenografia i animacje

Absolwent Wydziału Grafiki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Grafik, ilustrator, autor scenografi i animacji spektakli, koncertów i realizacji telewizyjnych. Od wielu lat współpracuje z reżyserem Wojciechem Kościelniakiem. Laureat „16 Yach Film Festiwal 2007”. Otrzymał nominacje do „Fryderyków 2008” w kategorii najlepsza oprawa graficzna, videoklip roku – reżyseria. Autor scenografii do wielu spektakli, m.in. „Proces F. Kafki” (PWST w Krakowie, 2008), „Królowa Maab” (Ogólnopolski Festiwal Piosenki Artystycznej Rybnik, 2009), „Gra szklanych paciorków” (Gala 30. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, 2009-animacje) „Idiota” wg F. Dostojewskiego ( Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2009), „Lalka” wg B. Prusa (Teatr Muzyczny w Gdyni, 2010), „Hair” (Teatr Muzyczny w Gliwicach, 2010), „Summertime” (Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, 2010), „Śluby” wg A. Fredry (PWST w Krakowie, 2011), „Ziemia Obiecana” wg St. Reymonta (Teatr im. J.Słowackiego w Krakowie, 2011), „Frankenstein” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2011), „Jaques Brell”, „Tak jest” (Gala 33. PPA Wrocław, 2012), „Bal w Operze” Juliana Tuwima (Teatr Muzyczny w Gdyni, 2012), „Operetka” W. Gombrowicza (Teatr na Woli w Warszawie, 2012) „Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy” wg scenariusza Ludwika Starskiego (Teatr Syrena w Warszawie, 2012) „Chłopi” wg St. Reymonta ( Teatr Muzyczny w Gdyni, 2013), „Mistrz i Małgorzata” wg M. Bułhakowa (Teatr Capitol we Wrocławiu, 2013), „Bracia Dalcz i S-ka” wg. T. Dołęgi-Mostowicza (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2014), „Kariera Nikodema Dyzmy” wg T. Dołęgi – Mostowicza (Teatr Syrena w Warszawie, 2014), „Novecento” wg. Alessandro Baricco – Błażeja Wójcika (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2014) „Cyberiada” wg Stanisława Lema (Teatr Studyjny PWSTiF w Łodzi, 2015), „Zły” wg Leopolda Tyrmanda (Teatr Muzyczny w Gdyni, 2015), „Sześć wcieleń Jana Piszczyka” wg Jerzego S. Stawińskiego (Teatr Polski w Bielsku-Białej, 2015) „Czyż nie dobija się koni?” Horace’a McCoya (Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2016) „Solaris” wg Stanisława Lema (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2016) „Człowiek z La Manczy” Dale Wassermana (Teatr Polski w Bielsku-Białej, 2016) w reż. Witolda Mazurkiewicza, „Povolanie pápež” Daniela Heviera (DAB Nitra – Divadlo Andreja Bagara, 2016) w reż. Jerzego Jana Połońskiego.

To Dziki Gon moc taką ma
Przekleństwo miejsc, do których gna
I wzbudza lęk, zbiorowy szał
I każe biec do kresu sił
Gdy porywać chce w upiorny cwał
Zamraża krew w strumieniach żył
To rzezi ryk i wojen znak
Na Dziki Gon ratunku brak
Konwulsja duszy i serca zgon –
Nie ma sposobu na Dziki Gon!…

Bożena Ślaga – Kostiumy

Projektuje kostiumy teatralne, scenografię do filmów krótkometrażowych i teledysków. Zajmuje się projektowaniem graficznym i projektowaniem ubioru. Uwielbia myślenie konceptualne i prace ręczne. Absolwentka ASP Katowice, studentka Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Ma za sobą pokaz swojej kolekcji podczas Fashion Philosophy Fashion Week Poland w Łodzi. Stylizuje sesje zdjęciowe. Fascynuje się połączeniem mody ze sztuką. Dla dzieci prowadzi warsztaty teatralne i twórcze zajęcia pobudzające zmysły. Eksperymentuje plastycznie. Współpracuje z Wojciechem Kościelniakiem od 2012. (spektakle: “Hallo Szpicbródka” i „Kariera Nikodema Dyzmy” Teatr Syrena w Warszawie, „Mistrz i Małgorzata” Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, „Sześć wcieleń Jana Piszczyka” Teatr Polski w Bielsku-Białej, „Czyż nie dobija się koni” Teatr Wybrzeże w Gdańsku).
Spektakl „Sześć wcieleń Jana Piszczyka” zdobył Złotą Maskę 2015 za najlepszy spektakl teatralny. W 2016 wraz z Magdaleną Osman-Sroką stworzyła scenografię do krótkometrażowego filmu „Pierwsze” w reżyserii Moniki Majorek. Film ten zdobył nagrodę – Polish American Film Forum for the Young Filmmakers w Los Angeles. Natomiast w 2017 film „Wyzwolenie” w reżyserii Weroniki Andersson ze scenografią Bożeny Ślagi i Magdaleny Osman-Sroki uznano za najlepszy krótkometrażowy film na Female Eye Film Festiwal w Toronto. Film ten bierze udział w 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w kategorii film krótkometrażowy.

Obsada:
Wiedźmin: Krzysztof Kowalski,Modest Ruciński (gośc.)
Jaskier: Jakub Badurka,Paweł Czajka
Calanthe: Karolina Trębacz
Yennefer: Katarzyna Wojasińska
Yurga: Tomasz Gregor
Jeż: Krzysztof Wojciechowski
Ciri: Maria Błaszkiewicz (gośc.),Pola Król (gośc.), Julia Totoszko (gośc.)
Eithne: Katarzyna Kurdej, Karolina Merda
Braenn: Izabela Pawletko, Joanna Rybka (ad.)
Płotka: Renia Gosławska, Iga Grzywacka
Pavetta: Maja Gadzińska
Freixenet: Rafał Ostrowski
Szambelan: Sasza Reznikow
Łysy: Marcin Słabowski
Złotolitka: Katarzyna Kurdej, Karolina Merda
D’jinni: Dariusz Lipski (Mira-Art), Michał Lisiecki (Mira-Art)
Levecque: Artur Cichuta (gośc.)
Cienie Yennefer: Urszula Bańka, Ewelina Dańko

Dariusz Różankiewicz – Współpraca muzyczna

Ukończył dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, gdzie później pracował, jako wykładowca. Od 2000 r. jest Kierownikiem Muzycznym w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni. Przygotował premiery m.in.: takich spektakli, jak: „Skrzypek na dachu”, „Francesco”, „Chicago”, „Footloose”, „Kiss Me Kate”, „Fame”, „My Fair Lady”, „Grease”, „Chłopi” oraz prapremiery musicali „Piękna i Bestia”, „Atlantis”, „Dracula”, „La Cage Aux Folles”, „Avenue Q”, „Spamalot”, „Shrek” i „Chess” czy „Notre Dame de Paris”. W Teatrze Muzycznym Roma przygotował premiery „Carmen” i „Czarodziejskiego Fletu”. Był kierownikiem muzycznym m.in., „Bachantek” w Teatrze Dramatycznym w Częstochowie, „Królowej piękności z Leenane” w Teatrze Dramatycznym w Łodzi, opery „Święty Franciszek” i musicalu „Człowiek z La Manchy” w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. W Teatrze Muzycznym w Łodzi pełnił funkcję Dyrektora Muzycznego, przygotował takie premiery, jak „Gala Strauss”, „Bal w Savoyu”, „Wiktoria i jej huzar” oraz nagradzane i wyróżniane musicale „Skrzypek na dachu” i „Człowiek z La Manchy”. Dyrygował na wielu znaczących festiwalach, takich jak: Warszawska Jesień, Festiwal Mozartowski, Światowe Dni Muzyki, Festiwal im. J. Kiepury w Krynicy czy Festival Cervantino w Meksyku. Występował w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Grecji, Izraelu, Belgii, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu i Lichtensteinie. Dokonał kilkudziesięciu nagrań dla Teatru Polskiego Radia i Telewizji Polskiej oraz dla wielu studiów telewizyjnych. Jego nagranie z Orkiestrą Polskiego Radia utworu „Atlantyda” z muzyką Marcina Błażewicza zostało nominowane do nagrody Prix Italia. Jest laureatem Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy dyrygent”.
Agnieszka Szydłowska – Przygotowanie wokalne

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2002 pełni funkcję Kierownika Muzycznego i Chórmistrza w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Przygotowała od strony wokalnej następujące przedstawienia: „Notre Dame de Paris”, „Zły” „Chłopi”, „Bal w Operze”, „Shrek”, „Spamalot”, „ Piękna i Bestia”, „Chicago”, „Dracula”, „Fame”, „My Fair Lady”, „Francesco”, „Chess”, „La Cage Aux Folles”, „Pinokio”, „Pchła Szachrajka”, „Różowy młynek”, „Pięciu Braci Moe”, „Być Marilyn”, „Przejście przez morze. Kolęda” czy „Atlantis”. Współpracowała z Leszkiem Możdżerem, Markiem Bałatą, Chórem Uniwersytetu Warszawskiego i Gdańskiego, CappellA Gedanesis. Oprócz działalności dyrygenckiej zajmuje się kompozycją i aranżacją. Jest laureatką I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Musica Sacra. Skomponowała hymn Sopotu – „Ave Sopot”, hymn Jasnogórski- „Do Ciebie”, „ Metamorfozę Janosika”, „Veniet Dominus”, „Allegro ma non troppe”, „Subernite Soneti dei”. Jest również autorem opracowań wokalnych-utworów musicalowych i rozrywkowych. Opracowała muzycznie przedstawienia „Przygody Sindbada Żeglarza”, „Muzyka Gershwin”. Jest również wykładowcą na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Wokalno-Aktorskim– specjalność musical. W roku 2014 ukończyła z wyróżnieniem Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie.

Mirosława Kister – Okoń – Choreografia układów akrobatycznych

Tancerka, choreograf. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Gdańsku. Założycielka Akrobatycznego Teatru Tańca Mira-Art. W latach 1986-2006 była solistką baletu w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Występowała na scenach świata, m.in.: w Londynie, Nowym Jorku, St. Petersburgu, Wiedniu, Szwajcarii i Holandii. Współpracowała z wieloma polskimi teatrami, m.in. z Teatrem Muzycznym w Gdyni, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Miejskim w Gdyni, Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Laureatka Nagrody Prezydenta Gdyni za współrealizację plenerowego spektaklu „Jesus Christ Superstar”. Współtworzyła widowiska plenerowe i spektakle akrobatyczne Akrobatycznego Teatru Tańca Mira – Art prezentowane w wielu miastach Polski, m.in. w Gdańsku, Malborku, Warszawie, Krakowie, Wolsztynie. Autorka choreografii uroczystego otwarcia Teatru Szekspirowego w Gdańsku, inscenizacji „Czuwanie ” w Brzegach dla papieża Franciszka w czasie Światowych Dni Młodzieży w 2016 roku, Gali Otwarcia Światowych Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce Halowej – „Sopot 2014”, a także choreografii akrobatyczno-tanecznej do spektaklu „Przygody Sinbada”, którego premiera odbyła się w Dubaju. Od 2015 roku prowadzi Szkołę Tańca Akrobatycznego Aerial Dance Mir – Art w Gdyni.

Artur Cichuta – choreografia walk

Absolwent gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. Trener gimnastyki sportowej i adept wschodnich sztuk walki (kung fu/wushu) oraz kickboxingu. Akademicki mistrz Polski w wieloboju gimnastycznym z 2009 roku. Jako trener współpracuje między innymi z gdańskim klubem sztuk walki GKSW Wataha, zespołem Baltica Cheerleaders (laureatami mistrzostw Europy) oraz Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie.

fot.Przemysław Burda 1

 

fot.Przemysław Burda 2

 

fot.Przemysław Burda 3

 

fot.Przemysław Burda 4

 

fot.Przemysław Burda 5

 

fot.Przemysław Burda 6

 

fot.Przemysław Burda 7

 

fot.Przemysław Burda 8

 

fot.Przemysław Burda 9

 

fot.Przemysław Burda 10

 

fot.Przemysław Burda 11

 

fot.Przemysław Burda 12

 

fot.Przemysław Burda 13

 

fot.Przemysław Burda 14

 

fot.Przemysław Burda 15

 

fot.Przemysław Burda 16

 

fot.Przemysław Burda 17

 

fot.Przemysław Burda 18

 

fot.Przemysław Burda 19

 

fot.Przemysław Burda 20

 

fot.Przemysław Burda 21

 

fot.Przemysław Burda 22

 

fot.Przemysław Burda 23

 

fot.Przemysław Burda 24

 

fot.Przemysław Burda 25

 

fot.Przemysław Burda 26

 

fot.Przemysław Burda 27

 

fot.Przemysław Burda 28

 

fot.Przemysław Burda 29

 

fot.Przemysław Burda 30

 

fot.Przemysław Burda 31

 

fot.Przemysław Burda 32

 

fot.Przemysław Burda 33

 

fot.Przemysław Burda 34

 

fot.Przemysław Burda 36

 

Źródło: informacja prasowa