Kawerna – fantastyka, książki fantastyczne, fantasy
MEDIA
Kategorie: Ze świata

Szkice koncepcyjne anulowanej animacji FOX-a

Przejęcie 20th Century Fox przez Disneya spowodowało zmianę planów realizacji wykupionej wytwórni. Niektóre zostały przesunięte, inne zapowiedziane, ale niestety zdarzyły się także anulowane, wśród których znalazła się „Mysia Straż”.

Projekt co prawda nie przepadł i czeka na „zaadoptowanie” przez inną wytwórnię, ale na razie – przynajmniej oficjalnie – nikt nie przyjął go pod swoje skrzydła. Za to Darek Zabrocki, autor szkiców koncepcyjnych, zaprezentował efekty dotychczasowej pracy nad tytułem. Okazjonalnie wypowiedział się też o tym, jak do tej pory wyglądały działania związane z projektem.

Wedle Zabrockiego rozwijali stronę koncepcyjną przez około rok, rozbudowując świat przedstawiony. Ponoć połowę tego czasu zajęła preprodukcja i omawianie wszelkich pomysłów opracowywanego dzieła. Początkowo w zespole był tylko on, Ken Barthelmey oraz Wes Ball, reżyser. Cieszyli się swobodą artystyczną w adaptowaniu i tym, że mogą pozwolić sobie na dużą dozę kreatywności. Potem projekt miał się mocno rozbudować, a cała produkcja od prostych założeń rozwinęła się w coś ogromnego, co przyniosło im nowy poziom animacji i CGI. Praca nad „Mysią Strażą” pozwoliła mu zrozumieć, jak ważne i inspirujące jest wspólne tworzenie nowego, rozległego świata. Smutna była dla niego wieść o anulowaniu, ale wyniósł z niego wiele dobrego, przede wszystkim zaś doświadczenie w kreowaniu świata, rekwizytów oraz scen akcji.

„Mysia Straż” to opowieść o antropomorficznych myszach, żyjących w quasi-średniowiecznych czasach; wśród których zrzeszyło się kilka najbardziej honorowych i szlachetnych, tworząc tytułowe bractwo, mające na celu obronę biednych, uciśnionych i wszystkich, którzy nie są w stanie sami się wybronić. Seria komiksowa została napisana i zilustrowana przez Davida Petersena, a w Polsce Bum Project wydał dwa z czterech tomów (podzielone u nas na dwie części).

View this post on Instagram

Weekly Tip #7: OWN IP VS COMMERCIAL WORK Hey guys! Are you ready for loads of brand new work I did in last +12 months? I got a lot stuff from sadly cancelled Mouse Guard, Love Death and Robots and many more! I also expand my personal IP lately and I started to value personal stuff much more since you can spend more time on them, research more and basically let your imagination go crazy! What's your thought on it? Let's talk on importance of developing own IP vs Commercial work. Here is a snippet of one of (hundreds) concepts I did for Mouse Guard directed by amazing dude Wes Ball. Thank you for all the constant support and good words it means a lot! #art #artoftheday #artistoninstagram #2d #conceptart #conceptartist #cathedral #design #digitalart #artist #darekzabrocki #illustration #fantasyart #focalpointschool #painting #photoshop #scifiart #scifi #sciencefictionart #starwars #scifimovie #fox #mouseguard #wacom

A post shared by Darek Zabrocki (@darekzabrocki) on

View this post on Instagram

Mouse witcher ?⚔ One of the very first concepts I did for MOUSE GUARD film. This project took us in total +12 months of constant concept phase overlapping with already in-progress world building. Around half of the time we spent on just pre-production and brainstorming with different concept ideas. At the beginning there was just me, @kenbarthelmey and Wes Ball the director of the movie. We had so much fun since the project was so free to interpreting that let us go crazy with world and look of it. Later the team grew tremendously and the whole production took a route that brought in a new level of animation, cgi and interaction between concept team and actual animators from Weta. Which was quite new to me since intensity and live interaction was obviously visible day by day. Honestly being on this project from the very beginning made me aware and pumped onto how important and inspiring is to create a new Vast world. For me it was the biggest, most elaborate and in depth full of freedom project I ever took part in. Sadly cancelled but hey whatever was done was golden and its gonna resonate through my works in upcoming weeks, months or even years? ????? in total I was responsible for the world building, props and a lot of action scenes. Cant wait to just spit it all out here! Stay tuned for more ? #art #artist #conceptartist #conceptart #design #mouseguard #art #artoftheday #artistoninstagram #2d #conceptart #conceptartist #cathedral #design #digitalart #artist #darekzabrocki #illustration #fantasyart #focalpointschool #painting #photoshop #scifiart #scifi #sciencefictionart #starwars #scifimovie #fox #movie #wacom

A post shared by Darek Zabrocki (@darekzabrocki) on

View this post on Instagram

Weekly Tip #8: FUNCTIONALITY AND BELIEVABILITY I went through a lot of important factors you have to take into consideration while creating successful concept artworks. Now it's time to take a look a little bit deeper, into something that elevates your concept to the next level and makes your artwork something more than just art. In the production pipeline, while working on new environment designs and new worlds it's not only about artistic brush strokes or beautiful colors/light. People tend to rely on it way too much (I used to do the same hehe) While I worked on the piece similar to the attached one I always plan ahead all the elements the location possibly could consist of. It was actually set extension to real life place so how do I make it fitting and functional to this specific project was all the design work behind that. What sort of props, functional elements(peer, lifting machines, bay for the boats, tree houses, watch towers, ladders etc) I could place and how to logically put them for the best believably depicted location. To support artistic and beautiful execution with something that actually matters to make the world iconic? What helps me the most is usually closing my eyes and imagining that place. If I were there. I immerse myself by doing that and it immediately brings more and more ideas to.make the design more interesting. The more I think, the more research I do, the more I am able to create a fully functional and believable environment design. I made loads (hundreds) of concepts for Mouse Guard film (sadly cancelled) directed by amazing dude Wes Ball. Based on epic comic book (@mouseguard) and it's one of the examples showing what I'm talking about here. Also that in depth and more knowledge I will share during my online course later this year (more info soon). This I also teach at our @focalpointschool Find these tips helpful? Please share it with your art friends! #art #artoftheday #artistoninstagram #2d #conceptart #conceptartist #cathedral #design #tutorial #artist #darekzabrocki #illustration #fantasyart #focalpointschool #painting #photoshop #scifiart #scifi #sciencefictionart #starwars #scifimovie #fox #mouseguard #wacom

A post shared by Darek Zabrocki (@darekzabrocki) on


Źródło: collider.com/darekzabrocki/Instagram