Sony i Sucker Punch ujawnili nowe szczegóły o nadchodzącej grze Ghost of Yotei, pół-sequelu Ghost of Tsushima, która zadebiutuje 2 października na PlayStation 5. Podczas specjalnego State of Play zaprezentowano nowe informacje o fabule, systemie walki oraz trzy unikalne tryby graficzne i dźwiękowe, które będzie można aktywować od premiery.
Powraca „Kurosawa Mode” znany z poprzedniej części, czarno-biały filtr z ziarnem filmowym, filtrowanym dźwiękiem i podbitymi efektami wiatru. Oficjalnie zatwierdzony przez rodzinę samego Akiry Kurosawy.
Do tego dochodzi nowy „Miike Mode”, inspirowany twórczością Takashiego Miike, reżysera 13 Zabójców. Kamera podczas walki zostaje przybliżona, a na ekranie pojawia się więcej krwi, błota i realistycznych zabrudzeń.
Największą niespodzianką jest jednak „Watanabe Mode”, stworzony przy współpracy z Shinichirō Watanabe, reżyserem Samurai Champloo i Cowboy Bebop. W tym trybie ścieżka dźwiękowa zmienia się na autorskie Lo-Fi beats, skomponowane i nadzorowane osobiście przez Watanabe. Tak, podczas eksploracji i walki będzie można poczuć się jak w anime z lat 2000.
Ghost of Yotei nie tylko rozwija systemy znane z Tsushima, ale też składa hołd kinu samurajskiemu, anime i estetyce, która inspirowała grę od samego początku. Dla fanów japońskiej kultury, obowiązkowa pozycja na jesień.

Screenshot