Remedy Entertainment, znane z narracyjnych hitów jak Control i Alan Wake, wkracza na nowe terytorium z grą FBC: Firebreak — trzyosobowym kooperacyjnym FPS-em osadzonym w uniwersum Control. Gra zadebiutuje 17 czerwca 2025 roku na PC (Steam i Epic Games Store), PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Od dnia premiery będzie dostępna w ramach subskrypcji Xbox Game Pass i PlayStation Plus Extra/Premium.
Choć Firebreak odchodzi od klasycznej narracji znanej z poprzednich tytułów Remedy, studio nie rezygnuje z opowiadania historii. Zamiast przerywników filmowych, fabuła rozwija się poprzez środowisko gry, dialogi postaci i atmosferę. Jak mówi reżyser gry, Mike Kayatta, inspiracją były opowieści ratowników — fragmentaryczne, ale pełne napięcia.
Akcja Firebreak toczy się kilka lat po wydarzeniach z Control. Gracze wcielają się w członków jednostki Firebreak, którzy muszą stawić czoła nadprzyrodzonym zagrożeniom w siedzibie Federalnego Biura Kontroli, znanej jako Oldest House. Gra oferuje misje typu PvE, w których trzyosobowe zespoły wykonują zadania, takie jak naprawa systemów wentylacji czy walka z anomaliami, w tym z potworami stworzonymi z… karteczek samoprzylepnych.
Gracze mogą wybierać spośród trzech klas postaci: elektrycznej, naprawczej i wodnej, co pozwala na różnorodne strategie i współpracę w zespole.
Firebreak nie będzie grą-usługą w tradycyjnym sensie. Remedy zrezygnowało z przepustek sezonowych i codziennych wyzwań, skupiając się na dostarczaniu zawartości, która nie wymusza regularnego logowania się przez graczy. Po premierze planowane są darmowe aktualizacje z nowymi misjami i zawartością kosmetyczną.
FBC: Firebreak to odważny krok Remedy w stronę kooperacyjnej rozgrywki, łączący charakterystyczny dla studia klimat z nowym podejściem do narracji i mechaniki gry.